Metody zbierania danych
2403-PE-204a-s1
1. Metody zbierania danych wśród innych metod badawczych
2. Klasyfikacja metod zbierania danych
3. Metody testowania
4. Metody obserwacji ilościowej
5. Metody ankietowania
6. Metody obsrewacji etnograficznej
7. Metody wywiadów
8. Metody przeszukiwania źródeł wtórnych
9. Pdosmuowanie
Całkowity nakład pracy studenta
Wykład:
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- analiza literatury, opracowanie przykładów projektów badań dla schematów- 20 godzin
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminie) - 15 godzin
RAZEM: 50 godzin = 2 ECTS
Ćwiczenia:
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin
2. Konsultacje z prowadzącym - 5 godziny
3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- zapoznanie z literaturą - 15 godziny
- wykonywanie zadań zaliczeniowych - 20 godziny
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania – 20
RAZEM: 75 godzin = 3 ECTS
W sumie dla przedmiotu - 5 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W12: ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody
Efekty uczenia się - umiejętności
05: posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
Metody dydaktyczne
Zajęcia (wykład) stacjonarnie i w 20%, na platformie teams i są synchroniczne w całości. Praca polega w części na transmisji wiedzy w formie wykładu, rozwiązywaniu zadań z podręcznikiem.
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- opis
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
obecność na wykładzie jest możliwa z poparwnie założoną meseczką, zakrywajacą nos i usta.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pismny z wykładu: pytania sprawdzające wiedzę i zadania sprawdzające jej zastsowanie.
Literatura
K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, WAiP Warszawa 2008
J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, WN PWN Warszawa 2006 i późniejsze
K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP Warszawa 2000
S. Nowak, Metodologia badań społecznych, WN PWN Warszawa 2006
Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka Poznań 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: