Innowatyka pedagogiczna 2403-PE-204-SZs1
Wykład
1. Wprowadzenie do innowatyki pedagogicznej. Status innowatyki pedagogicznej jako nauki.
2. Podstawowe pojęcia, czynniki, uwarunkowania, procesy innowacyjne/.
3. Kształtowanie osobowości innowacyjnej w procesie edukacji .
4. Kultura innowacyjna w edukacji .
5. Struktury innowacyjne w teorii i praktyce edukacyjnej.
6. Nowatorstwo pedagogiczne
7. Funkcje i formy archiwizowania doświadczeń innowacyjnych nauczycieli
Ćwiczenia
1. Tworzenie projektów innowacji w sferze praktyki edukacyjnej
Efekty kształcenia
- student diagnozuje problemy edukacyjne i tworzy nowe rozwiązania
- student posiada elementarną kompetencję innowacyjną
Kryteria oceniania
Wykład - egzamin pisemny
Ćwiczenia - projekt innowacji
Literatura
Labuda G, Rozważania nad teorią i historią kultury i cywilizacji, Poznań 2008.
Przyborowska B.: Struktury innowacyjne w kształceniu. Teoria. Praktyka rozwój, Toruń 2003.
Schulz R.: Nauczyciel jako innowator, Warszawa 1989.
Schulz R.: Studia z innowatyki pedagogicznej, Toruń 1996.
Schulz R.: Twórczość pedagogiczna, Warszawa 1984.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: