Terapia i resocjalizacja osób ze szczególnymi potrzebami i zaburzeniami 2403-PE-204-PPs2
1. Terapia i resocjalizacja – istota i zakres pojęć.
2. Psychopatologia – spektrum zaburzeń klientów w obszarze resocjalizacji.
3. Rodzaje systemów psychoterapeutycznych.
4. Zastosowanie terapii CBT i DBT w przypadku osób ze szczególnymi problemami
4. Osoby z problemem uzależnień oraz formy terapii stosowane wobec tej kategorii osób
5. Osoby z problemami chorób psychicznych oraz formy terapii podejmowane wobec tych osób
6. Zaburzenia osobowości oraz podejmowane działania terapeutyczne wobec tych kategorii osób
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium: W10, 15, 16, U03, U07, U09, K03, K07.
Kryteria oceniania:
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Ponadto praca indywidualna i grupowa na zajęciach oraz frekwencja na zajęciach. Do uzyskania zaliczenia niezbędne jest zaliczenie wszystkich nieobecności
Literatura
J. Mellibruda, Z. Sobolewska-Mellibruda, Integracyjna psychoterapia uzależnień. Teoria i praktyka, Warszawa 2007.
W. R. Miller, Wzmacnianie motywacji do zmiany w terapii nadużywania substancji, Warszawa 2009.
J. O. Prochaska, J. C. Norcross, Systemy psychoterapeutyczne. Analiza transteoretyczna, Warszawa 2006.
A. Rejzner P. Szczepaniak, Terapia w resocjalizacji, cz. I i II, Warszawa 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: