Literatura dla dzieci 2403-PE-202-PPWs2
1. Rys historyczny literatury dla dzieci
2. Cechy literatury dla dzieci, gatunki literackie
3. Wychowanie przez czytanie
4. Wartości w literaturze dla dzieci
5. Literatura dziecięca - książki tworzone przez dzieci
6. Cechy książki obrazkowej picture book
7. Folklor dziecięcy w literaturze
8. Kampanie czytelnicze
9. Znaczenie księgarni i bibliotek, bibliotek szkolnych oraz biblioteczek klasowych
10. Projekty czytelnicze w przedszkolu i szkole
11. Patron literacki w działalności placówek edukacyjnych
12. Spotkania autorskie
13. Filozofowanie z dziećmi
14. Warstwowa książka tematyczna lap book, książki pop-up
15. Tematyka wojenna, migracyjna w literaturze dla dzieci
16. Literatura bliskościowa
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
obecność na wszystkich zajęciach
aktywny udział w zajęciach
1. analiza literatury dla dzieci
2. moja biografia czytelnicza
3. warstwowa książka tematyczna lap book, pop-up
4. realizacja projektu literackiego z dziećmi
Praktyki zawodowe
planowane zajęcia terenowe w przedszkolu i szkole; treści przedmiotu mogą łączyć się z praktyką zawodową - wolontariacką
Literatura
Bajki seniorów dla juniorów, Toruń 2016.
Dzieci filozofują - seria
Gawryluk B., Wanda Chotomska. Nie mam nic do ukrycia, Warszawa 2016.
Janssen U., Steuernnagel U., Uniwersytet dziecięcy. Mądre odpowiedzi na trudne pytania, Warszawa 2013.
Koźmińska I, Olszewska E., Wychowanie przez czytanie, Warszawa 2014.
Leszczyński G., Wielkie małe książki, Warszawa 2015.
Leszczyński G., Zając M., Książka i młody czytelnik, Warszawa 2013.
Michalak M., Przewoźny W., Stachowiak M., Etno Gadki. Opowiastki o dawnych obrzędach i obyczajach, Poznań 2018.
Przytul mnie. Osiem inspirujących lekcji Nicka Vujicica, opartych na prawdziwej historii jego życia, Warszawa 2016.
Skibiński Michał, Widziałem pięknego dzięcioła, Warszawa 2019.
Wolność i wyobraźnia w literaturze dziecięcej, pod red. A. Czabanowskiej-Wróbel, M. Kotkowskiej, Kraków 2017.
Wróblewski Maciej, Doświadczanie dzieciństwa. Studium z antropologii literatury, Toruń 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: