Socjoterapia w szkole 2403-PE-115a-SZs2
1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby.
2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu.
3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.
5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku.
6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego.
7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą.
W cyklu 2022/23Z:
1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby |
W cyklu 2023/24Z:
1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
1. Egzamin ustny.
2. Każda osoba losuje 3 pytania z zestawu pytań.
3. Pytania mają formę "proszę wyjaśnij pojęcie, zagadnienie",
4. Na egzaminie nie wolno ściągać, czyli korzystać z niedozwolonych źródeł.
5. Na ocenę z egzaminu składa się:
a/ prezentowana wiedza (60%)
b/ umiejętność korzystania z terminologii (20%)
c/ umiejętność wypowiedzi słownej (20%).
Powyżej 95% ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016.
2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016.
3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007.
W cyklu 2022/23Z:
1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: