Trening twórczości 2403-PE-114-SZs2
1. Twórczość i postawa twórcza w cyklu całożyciowym człowieka.
2. Zasady i etapy ułatwiające myślenie kreatywne.
3. Strategie dochodzenia do twórczego rozwiązywania problemów.
4. Podstawowe metody i techniki generowania twórczych pomysłów i rozwiązań.
5. Ćwiczenie podstawowych umiejętności kreatywnego myślenia
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- obserwacji
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Aktywność i obecność na zajęciach (K_K07)
Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji i umieszczenia jej na platformie MT (K_W04, K_U10, K_U11)
Literatura
Adair J., Sztuka twórczego myślenia, źródła innowacji i świetnych pomysłów, Kraków 2008.
A. Chybicka, Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.
E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2002.
Nęcka E. Trening twórczości, Gdańsk 2008.
Nollke M., Techniki kreatywności. Jak wpadać na lepsze pomysły, Warszawa 2008.
Szmidt K., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.
Symonowicz-Jabłońska I., Kultura smaku, [w:] Tygiel talentów. Z doświadczeń nauczycieli uczniów uzdolnionych w XV lecie GiLA, pod red. Ilony Glatzel, Arkadiusza Kierysa, Toruń 2013, s.231-240.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: