Wprowadzenie do edukacji dorosłych 2403-PE-113-s1
Podczas cyklu wykładów student poznaje pojęcia, cele i zadania edukacji dorosłych, teoretyczne założenia uczenia się osób dorosłych, instytucje edukacji dorosłych oraz współczesne trendy jej rozwoju.
W cyklu 2025/26L:
Jak w sekcji: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu) |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- biograficzna
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
W sekcji - informacje o zajęciach w cyklu
Literatura
Aleksander T., Andragogika. Podręcznik akademicki, Radom – Kraków 2009.
Dominicé P., Uczyć się z życia. Biografia edukacyjna w edukacji dorosłych, Łódź 2006.
Illeris K., Trzy wymiary uczenia się, Wrocław 2006.
Knowles M.,Holton E. F., Swanson R., Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, Warszawa 2009.
Malewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław 2010.
Matlakiewicz A., H. Solarczyk, Dorośli uczą się inaczej, Toruń 2005.
Świtalski W., Uczenie się dorosłych w zabawie, Łódź 2019.
Worek B., Uczące się społeczeństwo. O aktywnosci edukacyjnej dorosłych Polaków, Kraków 2019.
W cyklu 2024/25L:
Aleksander T., Andragogika. Podręcznik akademicki, Radom – Kraków 2009. |
W cyklu 2025/26L:
Jak w sekcji: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: