Warsztat pracy studenta 2403-PE-112-s1
1. Specyfika studiowania w uczelni wyższej – wprowadzenie w problematykę.
2. Zagadnienie pracy umysłowej: proces uczenia się i jego uwarunkowania; istota i organizacja planowego uczenia się; zasady higieny pracy umysłowej.
3. Sposoby pracy z informacją.
4. Narzędzia uczenia się.
5. Wystąpienie publiczne.
W cyklu 2022/23Z:
1. Specyfika studiowania w uczelni wyższej – wprowadzenie w problematykę. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Specyfika studiowania w uczelni wyższej – wprowadzenie w problematykę. |
W cyklu 2024/25Z:
1. Specyfika studiowania w uczelni wyższej – wprowadzenie w problematykę. |
W cyklu 2025/26Z:
1. Specyfika studiowania w uczelni wyższej – wprowadzenie w problematykę. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- referatu
- ćwiczeniowa
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Efekty kształcenia
Student określa istotę procesu uczenia się, opisuje jego uwarunkowania. Zna podstawowe zasady higieny pracy umysłowej. Planuje własną pracę, efektywnie korzysta z zajęć, wyraża nabytą wiedzę. Posługuje się różnymi rodzajami tekstów naukowych. Konstruuje prace pisemne. Prowadzi dyskusje i wygłasza przemówienia.
Kryteria oceniania
Systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach. [K_U04], [K_U07], [K_U08], [K_K03]
Przygotowanie merytoryczne i organizacyjne do zajęć. [ K_W16], [K_U04], [K_U13], [K_K01], [K_K03], [K_K05], [K_K08]
Realizacja powierzonych zadań domowych. [ K_W16], [K_U04], [K_U13], [K_K01], [K_K03], [K_K05], [K_K08]
Do każdego zadania pisemnego, referatu, wystąpienia, projektu grupowego wymagane jest przygotowywanie konspektu/planu realizacji otrzymanego zadania. [ K_W16], [K_U04], [K_U07], [K_U08], [K_U12], [K_K05], [K_K08]
Uzyskanie pozytywnych ocen z realizacji powierzonych zadań. [wszystkie wymienione kategorie]
Literatura
Blakemore S. J, Uta Frith, Jak uczy się mózg, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008
Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa 1988.
Półturzycki J., Jak studiować zaocznie. Przewodnik metodyczny, Płock 2001.
Rudniański J., O pracy umysłowej. Cele, metody, organizacja psychiczna, Warszawa 1987.
Tokarski S., Technologia pracy umysłowej, Warszawa 2001.
Wiszniewski A., Sztuka mówienia, Katowice 2003.
Spitzer M., Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
Dryen G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się, Zysk i S-ka Wydawnictwo Poznań 2003
Czerniawska E., Ledzińska M., Ja i moja pamięć : o użytecznych strategiach uczenia się, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994.
Szurawski M., Pamięć dla sukcesu, Wydawnictwo Trans, Wrocław 2009.
Buzan M., Mapy myśli, Wydawnictwo JK, Łodź 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: