Seminarium dyplomowe 2403-PE-1091-Z-s2
III semestr:
1. Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych
2. Przygotowywanie narzędzi badawczych
3. Dobór próby badawczej i opis badanego przypadku
4. Gromadzenie danych
5. Opracowywanie danych
6. Analiza i interpretacja danych
7. Prezentacja wyników badań
IV semestr:
1. Przygotowywanie raportu z badań
2. Prezentacja wyników badań
3. Krytyczna analiza wyników badań
4. Określenie możliwości uogólnienia wyników badań
5. Określenie możliwości wykorzystania wyników badań
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- opowiadanie
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- pomiaru w terenie
- seminaryjna
- doświadczeń
- biograficzna
- studium przypadku
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Oceny dokonuje promotor, uwzględniając jakość zaprezentowanych wyników pracy oraz samodzielność w realizacji projektu.
Semestr III
Warunek zaliczenia: przedstawienie narzędzia badawczego, przeprowadzenie badań i przedstawienie nieopracowanych wyników badań;
Semestr IV
Warunek zaliczenia: opracowanie raportu z badań i przedstawienie gotowej do obrony pracy magisterskiej.
Literatura
Literatura przedmiotu ustalana jest przez promotora w zależności od problematyki realizowanego projektu badawczego. Ponadto, student powinien zapoznać się wybraną literaturą z zakresu metodologii badań pedagogicznych, adekwatną do specyfiki prowadzonych badań: historyczno-oświatowych, w schemacie jakościowym lub ilościowym lub z zakresu filozofii wychowania.
Przykładowa literatura dot. metodologii badań pedagogicznych (alfabetycznie):
Kubinowski, D., Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin 2010.Łobocki, M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
Łobocki, M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2001.
Konarzewski, K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
Palka, S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998.
Pilch, T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
Pilch, T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. Rubacha, K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: