Seminarium dyplomowe 2403-PE-1090-L-s2
I semestr
Uszczegółowienie w odniesieniu do własnych badań:
1. Przedmiotu badań pedagogicznych
2. Celów badań
3. Strategii badawczej
4. Problemu głównego i problemów szczegółowych (oraz hipotez, jeżeli student realizuje badania w schemacie ilościowym)
5. Zmiennych i wskaźników
6. Etycznych aspektów badań
7. Oceny przydatności źródeł i ich selekcji
Oraz dokonać przeglądu literatury przedmiotu
II semestr:
1. Przegląd internetowych baz danych czasopism naukowych
2. Odróżnianie literatury naukowej od popularnonaukowej
3. Sposoby wykorzystania danych zebranych w Internecie
4. Style przygotowywania przypisów
5. Prezentacja wyników kwerendy
6. Rzetelność naukowa i plagiat
7. Triangulacja w badaniach pedagogicznych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- doświadczeń
- studium przypadku
- pomiaru w terenie
- seminaryjna
- biograficzna
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Oceny dokonuje promotor, uwzględniając jakość zaprezentowanych wyników pracy oraz samodzielność w realizacji projektu.
Semestr I
Warunek zaliczenia: przedstawienie konspektu pracy, z określeniem w odniesieniu do badań: przedmiotu, celu, strategii, problemu badawczego i problemów szczegółowych, metody i techniki, planu pracy;
Semestr II
Warunek zaliczenia: przedstawienie wyników przeglądu literatury przedmiotu oraz części teoretycznej pracy (przynajmniej jednego rozdziału).
Literatura
Literatura przedmiotu ustalana jest przez promotora w zależności od problematyki realizowanego projektu badawczego. Ponadto, student powinien zapoznać się wybraną literaturą z zakresu metodologii badań pedagogicznych, adekwatną do specyfiki prowadzonych badań: historyczno-oświatowych, w schemacie jakościowym lub ilościowym lub z zakresu filozofii wychowania.
Przykładowa literatura dot. metodologii badań pedagogicznych (alfabetycznie):
Kubinowski, D., Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin 2010.Łobocki, M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
Łobocki, M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2001.
Konarzewski, K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
Palka, S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998.
Pilch, T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
Pilch, T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. Rubacha, K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: