Diagnoza w oddziaływaniach penitencjarnych 2403-PE-104-PPs2
1. Ośrodki diagnostyczne.
2. Indywidualny program jako podstawa funkcjonowania systemu programowego oddziaływania.
3. Etyczne aspekty diagnozy resocjalizacyjnej.
4. Podstawowe uwarunkowania diagnozy penitencjarnej.
5. Metody, techniki i narzędzia w diagnozie.
6. Rola diagnozy i narzędzia indywidualizacji kary pozbawienia wolności.
7. Diagnozowanie potencjału readaptacyjnego więźniów.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
- gry i symulacje
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2023/24L: |
Kryteria oceniania
Ocenione zostaną następujące elementy:
-aktywność na zajęciach
-kolokwium w formie 5 pytań otwartych
Literatura
M. Ciosek, B. Pastwa-Wojciechowska, Psychologia penitencjarna, Warszawa 2016.
M. Kuć, Indywidualizacja wykonywania kary pozbawienia wolności, Lublin 2007.
H. Machel (red.), Wykonywanie kary pozbawienia wolności w Polsce – w poszukiwaniu skuteczności, Gdańsk 2006.
H. Machel, Więzienie jako instytucja karna i resocjalizująca, Gdańsk 2003. Wysocka, Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym, Warszawa 2009.
B. Urban, J. M. Stanik, Resocjalizacja , t. I i II, Warszawa 2007.
E. Wysocka, Teoretyczne podstawy diagnozy pozytywnej w resocjalizacji – możliwości wykorzystania w praktyce resocjalizacyjnej, [w;] K. Szafrańska, R. Bogdzio (red.), Wybrane aspekty resocjalizacji, Warszawa 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: