Metoda projektu we wczesnej edukacji 2403-PE-103-PPWs2
Zagadnienia:
- Budowanie zespołu uczniowskiego- zasady tworzenia grup i podziału zadań, cechy pracy grupowej, role grupowe, motywowanie do pracy
-Metoda projektu- historyczne źródła, założenia, etapy pracy, regulamin grupy, cechy, kompetencje uczestników, cele kształcenia a metoda projektu
- Rodzaje projektów: badawcze, koncepcyjne, praktyczne
-Przykłady projektów przedszkolnych i wczesnoszkolnych- analiza zgodności z założeniami, ocena strony merytorycznej oraz strony praktycznej
-Przygotowanie i prezentacja własnego projektu
W cyklu 2021/22Z:
Przedmiot "Metoda projektu we wczesnej edukacji" ma na celu: Przedmiot obejmuję analizę następujących zagadnień: W trakcie zajęć Studenci poznają: |
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- referatu
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocenie podlega:
-przeprowadzenie zabawy/zadania kreatywnego w ramach budowania zespołu
-prezentacja wybranego przez grupę projektu, uwzględniając jego cechy, wartość naukową, cele, kształtowane kompetencje oraz możliwe trudności w realizacji
-przygotowanie i prezentacja projektu edukacyjnego
Literatura
1. B. D. Gołębniak, Uczenie metodą projektów
2. A. Wąsiński, Strategie myślenia projektującego w pracy dydaktycznej nauczyciela jako czynnik wyzwalający kreatywność poznawczą ucznia, w: E. Ogrodzka-Mazur (red.), Edukacja małego dziecka. Nauczyciel- wychowawca w przedszkolu i szkole, Kraków 2013
3. J. Harris Helm, L. G. Katz ; tł. E. Pulkowska, Mali badacze : metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli : Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży, 2003
4. M. S. Szymański, O metodzie projektów : z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, , Warszawa : Żak, 2000
W cyklu 2021/22Z:
1. B. D. Gołębniak, Uczenie metodą projektów |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: