Sztuka autoprezentacji i tworzenia krótkich przekazów medialnych na social media 2403-OG-SAiTP
W trakcie zajęć o charakterze teoretycznym student/ka zapozna się z zagadnieniami obejmującymi sztukę autoprezentacji oraz z zasadami opracowywania krótkich przekazów medialnych na social media.
W ramach praktycznej części zajęć student pozna szereg aplikacji i stron internetowych pomocnych w tworzeniu przekazów medialnych.
1. Sztuka autoprezentacji i wystąpień on-line.
2. Krótkie przekazy medialne w edukacji.
3. Angażujące treści i emocje w social mediach.
4. Social media content.
5. Social media w szkole.
6. Oprogramowanie komputerowe wspierające tworzenie edukacyjnych przekazów medialnych.
7. Strony internetowe wspierające tworzenie treści na social media.
8. Social media i sztuczna inteligencja.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
- pokaz
- drama
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- obserwacji
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody ewaluacyjne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Projekt, dyskusja, praca grupowa – K_U04, K_U13, K_U09, K_U10, K_W01, K_W08
Aktywność, zadania cząstkowe – K_W01, K_W08, K_U04, K_U09, K_U10, K_U13, K_K01, K_K03
Ocena końcowa jest średnią z trzech ocen cząstkowych:
1) projekt końcowy
ndst – 0%-59%
dst- 60%-69%
dst plus- 70%-84%
db- 85%-89%
db plus- 90%-94%
bdb- 95%-100%
2) aktywność
(6 plusów – bdb; 5 plusów – db plus; 4 plusy – db; 3 plusy – dst plus; 2 plusy – dst; poniżej 2 plusów – ndst)
3) zadania cząstkowe, praca grupowa
ndst – 0%-59%
dst- 60%-69%
dst plus- 70%-84%
db- 85%-89%
db plus- 90%-94%
bdb- 95%-100%
Literatura
Wybrane fragmenty publikacji (rekomendowane podczas zajęć):
1. A. Borkowska, M. Witkowska, Media społecznościowe w szkole, NASK, Warszawa 2017, https://cyberprofilaktyka.pl/publikacje/SM_w_szkole.pdf
2. L. Ślósarz, Autoprezentacja a komunikacja zapośredniczona przez komputer, Wrocław 2021, https://wydawnictwo.umw.edu.pl/upload/files/Autoprezentacja_a_komunikacja.pdf
3. Teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki medialnej, D. Siemieniecka, K. Majewska (red.) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2021.
+ literatura zamieszczona w systemie Moodle
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: