Projektowanie ofert edukacyjnych 2403-OG-POE
Uczestnicy poznają teorię dotyczącą tworzenia projektów edukacyjnych, a następnie wykorzystują wiedzę teoretyczną w praktyce. Charakter przebiegu zajęć koresponduje z metodą projektów obejmującą cykle: projektowania, identyfikacji, formułowania, wdrażania i ewaluacji. Uczestnicy przechodzą wszystkie cykle w celu zaprojektowania, zaplanowania i zorganizowania kolejnej edycji Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS)
https://pks.umk.pl/pages/main_page/
https://www.facebook.com/PKS.UMK/
Podczas przygotowywania konferencji uczestnicy nabywają wiedzę i umiejętności merytoryczne z zakresu m.in. przygotowywania dokumentacji projektowej, w tym wniosku, harmonogramu, kosztorysu, scenariusza przebiegu wydarzenia, materiałów prasowych i promocyjnych, wystąpień publicznych. Ponadto nabywają umiejętność pozyskiwania źródeł finansowania projektu, racjonalnego wykorzystania środków, prowadzenia kampanii promocyjnej.
Przebieg prac nad projektem ma charakter zarówno indywidualny, jak i grupowy, jednak w każdym przypadku jest to praca zespołowa, dzięki której uczestnicy nabywają szereg umiejętności społecznych potrzebnych przy tworzeniu i realizacji projektów.m.in. komunikacji w grupie, aktywnego słuchania, podejmowania wspólnych decyzji, odpowiedzialności, kreatywnego myślenia, konstruktywnego rozwiązywania problemów, autoprezentacji czy zarządzania czasem.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- okrągłego stołu
- SWOT
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Każdy uczestnik jest zobligowany do wykonania zadania dostosowanego do swoich indywidualnych predyspozycji i kompetencji, będącego częścią składową całego projektu tj. zaprojektowania, zorganizowania i przeprowadzenia kolejnej edycji Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS)
https://pks.umk.pl/pages/main_page/
https://www.facebook.com/PKS.UMK/
Literatura
Kisielnicki J., Zarządzanie projektami, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
Belbin M., Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
Przybylska E. (red.), Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne do zajęć z teorii i praktyki, wyd. KOWEZiU, Warszawa 2004.
GraeBner G., E Przybylska (red.), The Moderation Method - A Handbook for Adult Educators and Facilitators, wyd. dvv international, Bonn-Warsaw 2007.
Puszczewicz B., Wosik E. (red.), Zarządzanie cyklem projektu, Warszawa 2007
W. Monkiewicz, G. Rzeźnik, M. Wojda, Zarządzanie cyklem projektu, Warszawa 2009
Oracz A., Poradnik praktyczny – jak napisać wniosek o dotację, Warszawa 2010
Szymański M. S., O metodzie projektów, Warszawa 2010
Kławsiuć-Zduńczyk A., Rozwijanie kompetencji kluczowych na poziomie kształcenia wyższego w: Wyzwania rynku edukacyjnego wobec rynku pracy: wymiary lokalne, regionalne i ponadregionalne, Wiśniewska-Paź B. (red.), Acta Universitatis Wratislaviensis. Socjologia, 2015, nr 61, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s.85-95.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: