Interaktywne media w procesie edukacji 2403-OG-IMwPE
W trakcie zajęć o charakterze teoretycznym student zapozna się z zagadnieniami obejmującymi nowe media, a w szczególności innowacyjne metody i narzędzia edukacyjne.
W ramach praktycznej części zajęć student pozna szereg aplikacji, stron internetowych, jak również metod pracy z interaktywnymi narzędziami edukacyjnymi.
1. Interaktywne media w procesie edukacji - wprowadzenie do tematu
2. Strategie pedagogów oraz uczniów wobec wyzwań współczesnej edukacji
3. Modele edukacyjne w cyfrowych czasach
4. Mobile learning w praktyce edukacyjnej
5. Efektywna nauka z tablicą interaktywną
6. Aplikacje wspomagające proces uczenia się
7. Zastosowanie gier i grywalizacji w procesie nauczania oraz uczenia się
8. Innowacyjne narzędzia wspomagające proces weryfikacji wiedzy
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Projekt, dyskusja – K_U04, K_U07, K_U09, K_U10, K_W01, K_W02, K_W08, K_W13
Aktywność, zadania cząstkowe – K_U04, K_U07, K_U10, K_K01, K_K03
Literatura
Wybrane fragmenty publikacji, rekomendowane podczas zajęć:
1. Frania M., Nowe media, technologie i trendy w edukacji, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2017.
2. Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002.
3. Majewska K., Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015.
4. Jadczak M., Interaktywne metody nauczania z przykładowymi konspektami, Wydawnictwo BEA , Toruń 2003.
+ literatura zamieszczona w systemie Moodle
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: