Dysfunkcje rodziny 2403-OG-DR
W czasie zajęć zostanie poruszona następująca tematyka:
1. Definiowanie rodziny
2. Między funkcjonalnością a dysfunkcjonalnością rodziny
3. Diagnozowanie dysfunkcji rodziny
4. Funkcje rodziny - dysfunkcje związane z realizacją poszczególnych funkcji
5. Fazy życia rodziny - dysfunkcje związane z poszczególnymi etapami
6. Rodzina jako system (granice rodziny, funkcjonowanie subsytemów w rodzinach)
7, Postawy rodzicielskie - diagnozowanie
8. Dezintegracja rodziny
9. Podejście behawioralne w diagnozie i pomocy rodzinie
10. Pomoc i wsparcie rodzinie dysfunkcjonalnej
|
W cyklu 2025/26Z:
W czasie zajęć zostanie poruszona następująca tematyka: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- pomiaru w terenie
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach. Dopuszczalne są dwie usprawiedliwione nieobecności.
Zaliczenie odbywa się na podstawie opisu przypadku rodziny (diagnoza, plan działania) w oparciu o wiedzę zdobytą na zajęciach i analizy literatury przedmiotu.
Literatura
Plopa M., Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań, Kraków 2016
J.Przeperski, Badania współczesnej rodziny w kontekście tworzenia polityk publicznych opartych na wiedzy i dowodach naukowych, Warszawa 2019
Z. Tyszka, Rodzina we współczesnym świecie, Poznań 2002
S. Michie et al., The behaviour change wheel: a ne method for characterising and designing behaviour chagne interventions, Implementation Science 2011
|
W cyklu 2025/26Z:
Plopa M., Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań, Kraków 2016 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: