Metodyka pracy socjalnej z osobami niedostosowanymi społecznie 2403-327-PRSs1
Istota pracy socjalnej z osobami niedostosowanymi społecznie.
Metody, techniki i narzędzia pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Trudności i wyzwania w pracy socjalnej z osobami niedostosowanymi społecznie.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- projektu
- referatu
- biograficzna
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody sprawdzenia efektów kształcenia
- Aktywne wykonywanie zadań na zajęciach – W1, W2, W3, U1, U2, U3
- Aktywny udział w dyskusji na zajęciach – K1, K2
- Obecność na zajęciach (każda nieobecność musi być odrobiona na indywidualnych konsultacjach, nieobecności na ćwiczeniach powyżej 50% - brak zaliczenia przedmiotu) – U1, U2, U3, K1, K2
- Referat – W1, W2, W3, U1, U2, U3
- Zaliczenie pisemne – W1, W2, U1, U2, U3
Kryteria oceniania:
Ćwiczenia: studentka, student otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu gdy aktywnie uczestniczył w zajęciach, był obecny na zajęciach i przygotował referat.
Wykład: studentka, student otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu gdy pozytywnie zostało ocenione zaliczenie pisemne.
Ocena bardzo dobra (5): studentka, student w stopniu bardzo dobrym opanował materiał obowiązujący na ćwiczeniach i wykładach
Ocena dobra (4): studentka, student w stopniu dobrym opanował materiał obowiązujący na ćwiczeniach i wykładach
Ocena dostateczna (3): studentka, student w stopniu podstawowym opanował materiał obowiązujący na ćwiczeniach i wykładach
Ocena niedostateczna (2): studentka, student nie opanował materiału obowiązującego na ćwiczeniach i wykładach
Ocena szczegółowa:
Bardzo dobry - powyżej 95%
Dobry plus - 90%
Dobry - 80%
Dostateczny plus - 75%
Dostateczny - 60%
Literatura
1. Ćmiel S., Nieprzystosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Teoria i praktyka (red.), Józefów 2011.
2. Dodziuk van Kooten A., Spaczyńska E., Rodzina alkoholowa. Jak lepiej ją rozumieć? Tajniki pracy socjalnej, Warszawa 2020.
3. Felczak J., Praca socjalna z więźniami i ich rodzinami, Warszawa 2020.
4. Flaszyńska E., Bezrobocie. Bezrobotny. Praca socjalna, Warszawa 2022.
5. Gray M., Webb S.A., Praca socjalna, Warszawa 2016.
6. Grudziewska E., Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności opuszczającymi jednostki penitencjarne uzależnionymi, Warszawa 2021.
7. Grudziewska E., Sędzicki M., Praktyka pracy socjalnej, Warszawa 2017.
8. Kacprzak A., Kudlińska I., Praca socjalna z osobami opuszczającymi placówki resocjalizacyjne i ich rodzinami, Warszawa 2014.
9. Kędzior J., Ładyżyński A. (red.), Współczesne wyzwania pracy socjalnej, Toruń 2021.
10. Kita S., Praca socjalna w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 2014.
11. Podgórska-Jachnik D., Pietras T., Praca socjalna z osobami z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzinami, Warszawa 2014.
12. Podgórska-Jachnik D., Praca socjalna z osobami bezdomnymi, Warszawa 2014.
13. Skowrońska A., Praca socjalna z osobami długotrwale bezrobotnymi i członkami ich rodzin, Warszawa 2014.
14. Stanek K., Praca socjalna z osobą lub rodziną z problemem przemocy, Warszawa 2014.
15. Wasilewska-Ostrowska K., (red.), Praca socjalna z osobą uzależnioną i jej rodziną: wybrane problemy, Warszawa 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: