Edukacja zdrowotna 2403-321-PRSs1
Pojęcie zdrowia. Czynniki warunkujące zdrowie oraz paradygmaty zdrowia. Znaczenie podmiotowego traktowania ciała dla budowania zdrowia oraz zagrożenia związane z biomedycznym (przedmiotowym) modelem ciała. Znaczenie relacji międzyludzkich w utrzymaniu i umacnianiu zdrowia. Środowiskowe zagrożenia i szanse dla zdrowia. Zdrowotne znaczenie aktywności ruchowej. Profilaktyka HIV/AIDS w kontekście aktywności seksualnej młodzieży. Stres i radzenie sobie ze stresem. Umiejętności życiowe jako warunek podejmowania zachowań sprzyjających zdrowiu. Promocja zdrowia – techniki. Integralna koncepcja zdrowia
W cyklu 2022/23L:
Pojęcie zdrowia. Czynniki warunkujące zdrowie oraz paradygmaty zdrowia. Znaczenie podmiotowego traktowania ciała dla budowania |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test 60% - dst, 67% - 3,5, 74% - 4, 83% - 4,5, 90% - bdb
Literatura
Podstawowa
B. Woynarowska, Edukacja zdrowotna
Bishop G., Psychologia zdrowia
Wrona-Wolny W. i wsp., Wypisy z wychowania zdrowotnego
K. Wilber, Psychologia integralna
P. Błajet, Zdrowie i seks seniora, Toruń, Wyd. UMK 2018
P Błajet, Ciało jako kategoria pedagogiczna, Toruń, Wyd. UMK, 2005
Uzupełniająca
Janiszewski M., Biomedyczne podstawy wychowania zdrowotnego
P. Blajet, Ciało w kulturze współczesnej
K. Wilber, Niepodzielone
W cyklu 2022/23L:
ilteratura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Nie dotyczy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: