Seminarium dyplomowe 2403-309-L-PRSs1
Zajęcia poświęcone są następującym celom i zadaniom:
1. Samodzielne przygotowanie pracy o charakterze badawczym adekwatnej do reprezentowanej dyscypliny naukowej, studiowanego kierunku, zainteresowań szczegółowych
2. Wybór tematu badawczego związanego z zainteresowaniami studenta/ studentki
3. Dyskusja nad strukturą pracy i opracowanie odpowiedniego układu pracy
4. Wybór odpowiednich metod i technik badawczych
5. Poszukiwanie odpowiedniej literatury przedmiotu
6. Przygotowanie narzędzia badawczego
7. Realizacja badań własnych
8. Opracowanie wyników badań z wykorzystaniem odpowiednich metod
9. Przygotowanie raportu z badań, tj. pisemnej pracy dyplomowej
10. Obrona pracy dyplomowej
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- opowiadanie
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- seminaryjna
- klasyczna metoda problemowa
- referatu
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia poszczególnych semestrów jest:
I semestr -wybór tematu i opracowanie struktury pracy, przygotowanie draftu części metodologicznej, w tym narzędzia, prezentacja podstaw teoretycznych pracy na zajęciach
II semestr - opracowanie i złożenie kompletnej pracy.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura przedmiotu obejmuje:
1. Przygotowanie pracy dyplomowej:
Wójcik, K., Piszę akademicką pracę dyplomową, magisterską, doktorską, Wydawnictwo Wolter Kluwers Polska, Warszawa 2011.
Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych – wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.
2.Literatura metodologiczna:
Babbie Earl, Badania społeczne w praktyce, przekł. Witold Betkiewicz et al., red. nauk. dokonała oraz przekł. przejrzała Agnieszka Kloskowska-Dudzińska, wyd. 1, 4 dodr., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Bauman Teresa, Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, rozdz. 6 oprac. Andrzej Radźko, wyd. 2 popr. i rozsz., Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 2001.
Łobocki Mieczysław, Metody badań pedagogicznych, wyd. 5, PWN, Warszawa 1984.
Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, wyd. 5,
Wydawnictwo „Impuls”, Kraków 2006.
Łobocki Mieczysław, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych,
wyd. 5, Wydawnictwo „Impuls”, Kraków 2006.
Palka Stanisław, Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańskie
Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
Rubacha Krzysztof, Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza Łosgraf, Warszawa 2016.
3. Treści merytoryczne związane z przygotowaniem pracy przez studenta/studentkę - dobierane indywidualnie dla każdego tematu pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: