Elementy terapii w pracy socjalnej z osobami wykluczonymi społecznie 2403-302-PS-PRSs1
Realizowana tematyka:
- narzędzia terapeutyczne a kompetencje pracownika socjalnego;
- systemowe rozumienie rodziny- historia, ewolucja, praca z rodziną w oparciu o genogram;
- budowanie współpracy z klientami z zaburzonym przywiązaniem, doświadczeniem traumy;
- motywowanie do zmiany- narzędzia Dialogu Motywującego;
- "self-care" pracownika socjalnego jako element profilaktyki wypalenia zawodowego.
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- gry i symulacje
- metody wymiany i dyskusji
- metody integracyjne
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Pozytywne zaliczenie kolokwium pisemnego oraz aktywność na zajęciach na podstawie:
-literatury wskazanej do przeczytania
-materiałów audiowizualnych do zapoznania się
-zagadnień do opracowania.
Kryteria oceniania dla kolokwium:
Powyżej 95 % ocena bardzo dobry
90 % ocena dobry plus
80 % ocena dobry
70% ocena dostateczny plus
60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Praca socjalno- wychowawcza z rodziną w ujęciu wybranych koncepcji, red. I. Krasiejko, M. Ciczkowska-Giedziun, Warszawa 2016.
Ch.A. Padesky, D. Greenberger, Umysł ponad nastrojem, Kraków 2017
Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, red. B.de Barbaro, Kraków 1999.
Sz. Chrząstowski, Nie tylko schemat, Warszawa 2022.
W. R. Miller, Wzmacnianie motywacji do zmiany w terapii nadużywania substancji, Warszawa 2009.
P. Ogden, J. Fisher, Psychoterapia sensomotoryczna, Kraków 2023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: