Projekt socjalny 2403-216II-PRSs1
Tematyka:
- przedstawienie definicji projektu socjalnego oraz jego korzyści i trudności w realizacji;
- pokazanie przykładów zrealizowanych projektów;
- ukazanie cyklu projektowego (uczestnicy projektu, zespół projektowy, kierowanie projektem, motywowanie uczestników projektu, finansowanie projektów, monitoring i ewaluacja projektu);
- zaplanowanie i zrealizowanie projektu.
W cyklu 2022/23L:
Tematyka: |
W cyklu 2023/24L:
Tematyka: |
W cyklu 2024/25L:
Tematyka: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody sprawdzenia efektów kształcenia
Aktywny udział w dyskusji na zajęciach – K1.
Aktywna praca nad projektem w trakcie ćwiczeń- W1, W2, W3, U1, U2.
Obecność na zajęciach (możliwe są dwie nieobecności, każdą dodatkową należy zaliczyć w trybie indywidualnych konsultacji)- U1, U2, K1.
Kryteria oceniania
Student otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu gdy:
- aktywnie uczestniczył w zajęciach,
- przygotował pracę zaliczeniową - projekt i go zrealizował.
ocena bardzo dobra (5): student w stopniu bardzo dobrym przygotował i zrealizował projekt,
ocena dobra (4): student w stopniu dobrym przygotował i zrealizował projekt,
ocena dostateczna (3): student w stopniu podstawowym przygotował i zrealizował projekt,
ocena niedostateczna (2): student nie przygotował i nie zrealizował projektu.
Ocena szczegółowa:
bardzo dobry - powyżej 95%
dobry plus - 90%
dobry - 80%
dostateczny plus - 75%
dostateczny - 60%
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Piekarski J., Marynowicz-Hetka E. (red.), Wokół problemów działania społecznego. Wybór tekstów i przykładów działania, Katowice 1998.
Podręcznik zarządzania projektami miękkimi, Warszawa 2006.
Rutkowska A., Projekt socjalny w pomocy społecznej, Bydgoszcz 2011.
Szwabe M. (red.), Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych. Planowanie i realizacja, Kraków 2007.
Trocki M., Grucza B. (red.), Zarządzanie projektem europejskim, Warszawa 2007.
Trocki M., Grucza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami, Warszawa 2008.
Wasilewska-Ostrowska K., Projekt socjalny jako element profesjonalnego kształcenia służb społecznych, w: A. Kotlarska-Michalska, K. Piątek (red.), Praca socjalna - jej dyskursy, usytuowania i profile, Bydgoszcz 2103.
Wolska-Prylińska D., Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010.
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia odbywają się w formie zdalnej - prowadzone są w trybie synchronicznym (MS Teams) i asynchronicznym. |
W cyklu 2023/24L:
W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia odbywają się w formie zdalnej - prowadzone są w trybie synchronicznym (MS Teams) i asynchronicznym. |
W cyklu 2024/25L:
W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia odbywają się w formie zdalnej - prowadzone są w trybie synchronicznym (MS Teams) i asynchronicznym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: