Andragogika 2403-209-PRSs1
W treściach przedmiotu wyróżnić można trzy moduły:
1.Zagadnienia ogólne: kluczowe pojęcia, cele edukacji dorosłych, dorosłość jako faza rozwoju; aktywność edukacyjna dorosłych - wyniki BKL, obszary i instytucje edukacji dorosłych, polityka oświatowa LLL.
2. Zagadnienia edukacji dorosłych w powiązaniu z praca socjalną: grupy defaworyzowane w edukacji dorosłych, niskie umiejętności podstawowe: przyczyny, przejawy, pomoc.
3. Zagadnienia edukacji dorosłych związane z rozwojem osobistym: emocje, potrzeby, motywacja do uczenia się w dorosłości; zasady, strategie i metody uczenia się dorosłych; edukacja nieformalna, uczenie się biograficzne, samokształcenie, dokształcanie i uczenie się przez całe życie.
W cyklu 2021/22L:
W treściach przedmiotu wyróżnić można trzy modułu: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci uzyskają wiedzę na temat istoty, specyfiki i zakresu merytorycznego andragogiki. Otrzymają wgląd w zadania, cele i możliwości edukacji dorosłych. Poznają strategie uczenia się dorosłych, strategie aranżacji środowisk sprzyjających uczeniu się dorosłych oraz współczesne trendy w zakresie promowania całożyciowej edukacji społeczeństw.
Kryteria oceniania
Opis w sekcji - informacje o zajęciach w danym cyklu.
Literatura
Aleksander T.: Andragogika. Radom - Kraków 2009.
Kargul J.: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Wrocław 2001.
Konowels M. S., Holto nE. E., Swanson R. A., Edukacja dorosłych, Warszawa 2009.
Matlakiewicz A./Solarczyk - Szwec H.: Dorośli uczą się inaczej, Toruń 2009.
Malewski M.: Teorie andragogiczne. Wrocław 1998.
Oleś P. K., Psychologia człowieka dorosłego, Warszawa 2012.
Suchodolski B.: Edukacja permanentna. Warszawa 2003.
Worek B., Uczące się społeczeństwo. O aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków, Kraków 2019.
W cyklu 2021/22L:
Aleksander T.: Andragogika. Radom - Kraków 2009. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: