Diagnoza resocjalizacyjna 2403-201a-rPSs1
1. Diagnoza - ogólne założenia teoretyczne:
- pojęcie diagnozy,
- diagnoza w pedagogice - geneza i rozwój,
- podstawowe zasady diagnozy pedagogicznej,
- uwarunkowania procesu diagnostycznego.
2. Diagnoza w resocjalizacji:
- podstawowe założenia teoretyczne diagnostyki resocjalizacyjnej,
- założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji,
- uwarunkowania przebiegu diagnozy resocjalizacyjnej.
3. Zakres i obszar diagnozy resocjalizacyjnej:
- diagnoza indywidualna,
- diagnoza środowiskowa,
4. Podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w diagnostyce resocjalizacyjnej:
- prezentacja wybranych metod diagnostycznych,
- charakterystyka wybranych technik diagnostycznych,
- pokaz wybranych narzędzi stosowanych w diagnostyce resocjalizacyjnej.
5. Konstruowanie narzędzi diagnostycznych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywny udział w zajęciach.
2. Samodzielne przygotowanie narzędzia diagnozującego wybrany obszar niedostosowania społecznego w aspekcie indywidualnym lub środowiskowym.
3. Pisemne lub ustne zaliczenie przedmiotu - 60% poprawnych odpowiedzi.
Literatura
Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji, Wydawnictwa naukowe PWN, Warszawa 2009.
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006.
Tomczak J., Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Wyd. Impuls, Kraków 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: