Projekt badawczy: Filozoficzne koncepcje władz umysłowych: zmysły i wyobraźnia
2402-F-S2-FKWU
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozważaniami poświęconymi władzom umysłowym, ze szczególnym uwzględnieniem wyobraźni. W oparciu o wybrane klasyczne koncepcje analizowane są różne sposoby jej ujęcia i odmienne aspekty jej przejawów. Rozważane są relacje w jakie wchodzi z pozostałymi władzami umysłowymi oraz ciałem.
Całkowity nakład pracy studenta
30 godzin (zajęcia) oraz 30 godzin (praca własna)
Efekty uczenia się - wiedza
K_W01 - student zna i rozumie pojęcia filozoficzne związane z podejmowaną teoriopoznawczą tematyką;
K_W02 - student zna i rozumie metodologię badawczą oraz sposoby argumentowania i krytycznej analizy;
K_W06 - student zna i rozumie procedurę przygotowywania tekstu naukowego do publikacji, w tym gromadzenie i analizowanie materiałów źródłowych i literatury przedmiotowej, a także zna zasady prawa autorskiego
Efekty uczenia się - umiejętności
K_U01 - student potrafi wykorzystać wiedzę filozoficzną oraz znajomość języków obcych, by wyszukiwać, przeanalizować, ocenić, oraz wyselekcjonować informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych;
K_U02 - student potrafi wykorzystać wiedzę filozoficzną i metodologiczną w formułowaniu hipotez i konstruowaniu krytycznych argumentacji;
K_U03, K_U05 -- student potrafi formułować własne stanowisko filozoficzne i argumentować na jego rzecz; potrafi poddać argumentację krytycznej analizie i formułować wobec niej zarzuty; potrafi śledzić związki pomiędzy poszczególnymi wypowiedziami i weryfikować poprawność wnioskowania;
K_U06 - student potrafi samodzielnie poprowadzić debatę filozoficzną, moderować ją i samemu prezentować w jej trakcie własne stanowisko. Wszystko z poszanowaniem swych interlokutorów i audytorium, a także przy użyciu poprawnej polszczyzny i z wysoką kulturą osobistą;
K_U09 - student potrafi działać w grupie, przewodzić jej i współpracować w jej ramach z innymi członkami grupy;
K_U10 - student potrafi samodzielnie zgromadzić i rzetelnie ocenić materiały do napisania na ich podstawie pracy; potrafi rozplanować prace nad zgromadzonym materiałem i wykorzystać go w przyszłości; potrafi też przedstawić wyniki swych prac grupie i ustosunkować się do ewentualnych zarzutów.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K_K01 - student jest gotów do krytycznego namysłu nad opracowywanym materiale źródłowym i literaturze pomocniczej oraz nad zdobytą wcześniej wiedzą;
K_K02 - student jest gotów do przyswajania nowych treści filozoficznych oraz weryfikacji i zmiany wcześniej zdobytych poglądów;
K_K04 - student jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, twórczego inspirowania innych oraz podejmowania działań na rzecz społeczności, poświęcania się dla niej i realizowania wspólnych celów;
K_K05 - student jest gotów przestrzegać zasad etyki zawodowej, brać odpowiedzialność za głoszone prawdy i utrzymywać wysokie standardy osobowe związane rzetelnością, prawdomównością i poszanowaniem drugiego człowieka;
K_K06 - student jest gotów do podtrzymywania etosu zawodowego i realizowania misji związanej z jego wykształceniem.
Metody dydaktyczne
Ćwiczeniowo-seminaryjna. Wspólna analiza tekstów i dyskusja; merytoryczna opieka nad wyborem tematu pracy zaliczeniowej, jej struktury i potrzebnej literatury.
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Znajomość problematyki filozoficznej w stopniu określonym wymaganiami kształcenia dla studiów pierwszego stopnia.
Materiały dydaktyczne będą udostępniane przez pocztę u-mail lub platformę MS Teams. Zaliczenie oparte jest na ocenie pracy pisemnej, przedstawieniu jej najważniejszych założeń całej grupie i pracy w czasie zajęć. Dodatkowo student zobligowany jest do sporządzenia bibliografii dla podjętego w pracy zaliczeniowej tematu.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wiedza i umiejętności studentów weryfikowane są na bieżąco w czasie zajęć w trakcie dyskusji, jak i na podstawie przedłożonej przez studentów propozycji tematu pracy zaliczeniowej i proponowanej literatury, a także samej pracy zaliczeniowej poświęconej szeroko pojętemu zagadnieniu wyobraźni. Temat i literatura do każdej z nich oceniany jest wspólnie przez grupę. Ostateczna wersja pracy musi być poprawnie napisana i sformatowana, zawierać prawidłowo sporządzoną bibliografię i przypisy, a zwarte w niej tezy przedstawione grupie i poddane dyskusji.
Literatura
Literatura źródłowa dobierana do bieżącej tematyki zajęć.
Wszystkie materiały studenci otrzymują sukcesywnie od prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: