Lektury filozoficzne: Filozoficzna debata na temat zwierząt
2402-F-S2-FDZ
Krytyczna analiza wybranych tekstów z zakresu szeroko pojętej debaty dotyczącej zwierząt pozaludzkich, dyskusja na temat poruszanych problemów, zajęcie własnego stanowiska.
Całkowity nakład pracy studenta
30 godzin zajęć + 60 godzin pracy własnej
Efekty uczenia się - wiedza
Student/studentka zna i rozumie:
K_W01: w pogłębionym stopniu terminologię filozoficzną dotyczącą debaty na temat zwierząt
K_W02: w pogłębionym stopniu wybrane teorie, metody i strategie argumentacyjne w zakresie debaty na temat zwierząt
K_W04: - w pogłębionym stopniu wybrane nurty filozofii, ich głównych przedstawicieli i ich najważniejsze dokonania (w aspekcie historycznym i systematycznym) w zakresie debaty na temat zwierząt
K_W05: w pogłębionym stopniu korelacje i związki zachodzące pomiędzy ideami filozoficznymi a zjawiskami cywilizacyjnymi w odniesieniu do debaty na temat praw zwierząt
K_U10: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i pomagać w tym innym.
Efekty uczenia się - umiejętności
Student/studentka potrafi:
K_U01: wykorzystać wiedzę filozoficzną oraz znajomość języków obcych, by wyszukiwać, przeanalizować, ocenić, oraz wyselekcjonować informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych w zakresie debaty na temat zwierząt
K_U02: zastosować zdobytą wiedzę z zakresu filozofii oraz znajomość metod badawczych, aby wysuwać hipotezy i dobierać trafne argumenty w zakresie debaty na temat zwierząt
K_U04: opisać i zanalizować wzajemne relacje pomiędzy ideami filozoficznymi a rzeczywistością społeczno-kulturową, uwzględniając różne konteksty w zakresie debaty na temat zwierząt
K_U05: - stosować terminologię filozoficzną w zakresie debaty na temat zwierząt
K_U10: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i pomagać w tym innym.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student/studentka jest gotów/a do:
K_K01: zrewidować swoje dotychczasowe zdanie lub uwzględnić racje nowego stanowiska pod wpływem wiarygodnych informacji oraz przekonujących argumentów
K02: uwzględnić i ocenić nowe idee
Metody dydaktyczne
Samodzielna krytyczna lektura, dyskusja, metoda problemowa
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- seminaryjna
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność podczas zajęć, zreferowanie jednego wybranego tekstu
Literatura
Do wyboru:
M. Calarco: Zoografie;
O. Horta: Po stronie zwierząt;
P. Singer: Wyzwolenie zwierząt;
S. Donaldson, W. Kymicka: Zoopolis;
E. Meijer: Języki zwierząt;
E. Meijer: Zwierzęta mówią,
S. Taylor: Bydlęce brzemię;
M. Płonka: Etyka w modzie;
Èric Baratay: Zwierzęcy punk widzenia. Inna wersja historii;
A. Linzey: Teologia zwierząt;
K. Kuszlewicz: Prawa zwierząt. Praktyczny przewodnik.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: