Język obcy dla filozofów - j. niemiecki (zima) 2402-F-S2-2Z-JOJN
Podczas zajęć analizowane są wybrane koncepcje filozoficzne poszerzające wiedzę zdobytą przez studentów w ramach kursów oferowanych na studiach pierwszego stopnia. Zajęcia podzielone są na trzy części, na każdej z nich omawiane są fragmenty dzieł danego filozofa, każda też kończy się kolokwium zaliczeniowym.
Cele: uzyskanie rozszerzonej wiedzy na temat wybranych koncepcji filozoficznych, znajomość podstawowej wiedzy na temat niemieckiej terminologii filozoficznej, umiejętność korzystania z materiałów źródłowych w języku niemieckim, a także rekonstrukcji problematyki filozoficznej, jaka się w niej pojawia
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Ocena końcowa składa się z następujących komponentów:
(a) 60% stanowi ocena z egzaminu pisemnego przeprowadzonego w sesji i
(b) 40% stanowi ocena z zajęć dydaktycznych.
EGZAMIN
Egzamin pisemny: gramatyka, słownictwo, czytanie, pisanie Typy przykładowych zadań: wypełnianie luk, transformacje, uzupełnianie zdań właściwą formą gramatyczną, test wielokrotnego wyboru, odpowiedzi na pytania otwarte dotyczące tekstu, znaczenie słownictwa w kontekście, dopasowywanie fragmentów do tekstu. W przypadku konieczności przeprowadzenia egzaminu / kolokwium w trybie zdalnym, student jest zobowiązany mieć włączoną kamerę przez cały czas trwania egzaminu/ kolokwium. W sytuacji gdy student odmówi włączenia kamery na czas trwania egzaminu/ kolokwium lub nie będzie posiadał sprawnej kamery, student będzie zobowiązany podejść do egzaminu w trybie stacjonarnym na uczelni.
Ocena z zajęć dydaktycznych obejmuje: • trening językowy (15 pkt) • kolokwium (25 pkt) Kryteria oceniania: 55%-69% = 3 70%-74% = 3+ 75%-84% = 4 85%-89% = 4+ 90%-100% = 5 W przypadku poprawiania kolokwium, wyciągana jest średnia z obu podejść. Zasady współpracy: 1. 1. Nieobecności – student zobowiązany jest do systematycznego uczęszczania na zajęciach. Prowadzący może odmówić zaliczenia w sytuacji, w której student opuści dwie trzecie zajęć, nawet jeśli jest w stanie formalnie usprawiedliwić nieobecności. Wszystkie nieobecności powinny być usprawiedliwiane na bieżąco. Spóźnienie większe niż 15 minut skutkuje nieuwzględnieniem obecności studenta na danych zajęciach. 2. Nieprzygotowania – student powinien być przygotowany na każde zajęcia. Stwierdzony brak przygotowanie do 3 zajęć w semestrze (np. nieprzeczytanie tekstów, brak materiałów itp.) może skutkować odmową zaliczenia. 3. Nieusprawiedliwiona nieobecność na kolokwium skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Usprawiedliwiona nieobecność i wyznaczenie późniejszego terminu kolokwium może doprowadzić do zmiany formy zaliczenia i zakresu obowiązującego materiału 4. Studentowi przysługuje prawo do jednorazowej poprawy oceny niedostatecznej z kolokwium. 5. Aby otrzymać zaliczenie, student musi zaliczyć wszystkie kolokwia oraz wykonać zadania grupowe. 6. Student traci 1% z ogólnej puli procentowej za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność.
Alternatywne sposoby realizacji programu, na wypadek konieczności przejścia na tryb zdalny:
aplikacja MS TEAMS (zajęcia będą odbywały się na kanale); platforma Moodle (przesyłanie materiałów typu MP3, MP4) - pliki do odsłuchania, obejrzenia dla studentów
Literatura
Friedrich Nietzsche, Also sprach Zaratustra (fragm.).
Martin Heidegger, Sein und Zeit (fragm.).
Hans G. Gadamer, Wahrheit und Methode, (fragm.).
Arnold Gehlen, Der Mensch (fragm.)
Ludwig Wittgenstein, Philosophische Untersuchungen (fragm.)
Jürgen Habermas, Die Zukunft der menschlichen Natur. Auf dem Weg zu einer liberalen Eugenik? (fragm.).
Uwagi
|
W cyklu 2022/23Z:
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w dyskusji, przedstawienie krótkiej prezentacji w języku angielskim na wybrany i ustalony z prowadzącą temat. |
W cyklu 2023/24Z:
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w dyskusji, przedstawienie krótkiej prezentacji w języku angielskim na wybrany i ustalony z prowadzącą temat. |
W cyklu 2024/25Z:
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w dyskusji, przedstawienie krótkiej prezentacji w języku angielskim na wybrany i ustalony z prowadzącą temat. |
W cyklu 2025/26Z:
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w dyskusji, przedstawienie krótkiej prezentacji w języku angielskim na wybrany i ustalony z prowadzącą temat. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: