Język obcy dla filozofów - j. angielski (lato) 2402-F-S2-1L-JOJA
Celem zajęć jest analiza i dyskusja w języku angielskim zaproponowanych przez prowadzącego tekstów z zakresu współczesnej filozofii społecznej i politycznej. Zajęcia mają umożliwić studentom nabycie umiejętności analizy tekstu anglojęzycznego, weryfikacji poprawności możliwych strategii interpretacyjnych tego tekstu oraz swobody uczestnictwa w debacie filozoficznej toczonej w języku obcym.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu są każdorazowo ustalane przez prowadzącego, patrz uwagi w zajęciach z danego cyklu.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
M. Sandel, Justice. What’s the Right Thing to Do?, New York 2008
R. Nozick, Anarchy, state, and utopia (wydanie dowolne).
A. MacIntyre, After virtue (wydanie dowolne).
A. Etzioni, Communitarianism revisited, „Journal of Political Ideologies”, 19, 3, 2014, s. 241-260
Ch. Kukathas, Liberty, [w:] A Companion to Contemporary Political Philosophy (red. R.E. Goodin, Ph. Pettit, Th. Pogge), Oxford 1993, s. 685-698.
P. Pettit, Freedom, [w:] The Oxford Handbook of Political Philosophy, Oxford 2012, s. 76-92,
Q. Skinner, The Paradoxes of Political Liberty, The Tanner Lectures on Human Values, 24-25 October 1984, Harvard University, s. 227-250
D. Estlund, Why Not Epistocracy?, [w:] Desire, Identity and Existence: Essays in Honor of T.M. Penner (red. N. Reshotko), Academic Printing and Publishing 2003, s. 53-69.
D. Estlund, Making Truth Safe for Democracy, [w:] The Idea of Democracy (red. D. Copp, J. Hampton, J. Roemer), Cambridge 1993, s. 71-100,
D. Estlund, Beyond Fairness and Deliberation: The Epistemic Dimension of Democratic Authority, [w:] Deliberative Democracy. Essays on Reason and Politics (red. J. Bohman, Rehg), London 1997, s. 173-204.
J. Brennan, Against Democracy, Princeton-Oxford 2016.
H. Landemore, Democratic Reason. Politics, Collective Intelligence, and the Rule of the Many, Princeton–Oxford 2013.
J. Hardwig, Epistemic Dependence, “The Journal of Philosophy”, vol. 82, no. 7, 1985, pp. 335-349.
J. Hardwig, Role of Trust in Knowledge, “The Journal of Philosophy”, vol. 88, no. 12, 1991, pp. 693-708.
S. Turner, Liberal democracy 3.0, Sage, London 2003.
A.I. Goldman, Experts: Which One Should You Trust?, [w:] Social Epistemology: Essential Readings (red. A.I. Goldman, D. Whitcomb), Oxford 2011, s. 109-133.
J. Lackey, Testimony: Acquiring Knowledge From Others, [w:] Social Epistemology: Essential Readings (red. A.I. Goldman, D. Whitcomb), Oxford 2011, s. 71-91.
J. Cohen, Reflections on Deliberative Democracy, [w:] Contemporary Debates in Political Philosophy (red. Th. Christiano, J. Christman), Oxford 2009, s. 247-263.
J. Bohman, The Coming of Age of Deliberative Democracy, “The Journal of Political Philosophy”, t. 6, nr 6, 1998, s. 400-425.
A. Levine, Marxist and Socialist Approaches, [w:] The Oxford Handbook of Political Philosophy (red. D. Estlund), Oxford 2012, s. 319-335.
O. O’Neill, The Dark Side of Human Rights, [w:] Contemporary Debates in Political Philosophy (red. Th. Christiano, J. Christman), Oxford 2009, s. 425-436.
W. Osiatyński, Human Rights and their Limits, Cambridge 2009.
Z. Stemplowska, What’s Ideal About Ideal Theory?, “Social Theory and Practice”, 34, 3, 2008, s. 319-340.
L. Valentini, Ideal vs. Non-ideal Theory: A Conceptual Map, “Philosophy Compass”, 7/9, 2012, s. 654-664.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: