Analiza tekstów filozoficznych w języku obcym - j. angielski (s2) cz II 2402-F-S2-1L-2-ATJA
Podstawą zajęć jest analiza i interpretacja wybranych tekstów filozoficznych w języku angielskim. Uczestnicy kursu zaznajamiają się zarówno z terminologią filozoficzną w języku angielskim, różną stylistyką tekstów filozoficznych, a rozszerzają znajomość tradycji filozoficznej o teksty nieomawiane na innych kursach. Podczas zajęć kładzie się duży nacisk na samodzielność studentów w zdobywaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Wybrane fragmenty tekstów tłumaczone, analizowane i interpretowane są podczas spotkań, ale też są przedmiotem debaty, przy czym uczestnicy kursu przygotowują także dyskusję we współpracy z pozauniwersyteckimi ośrodkami kulturalnymi i naukowymi (np. Książnica Kopernikańska, Towarzystwo Naukowe w Toruniu), która ma charakter otwarty (mogą uczestniczyć w niej zainteresowane osoby niebędące formalnie uczestnikami kursu, np. uczniowie szkół średnich, inni studenci filozofii, absolwenci tego kierunku).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach (można opuścić dwa spotkania), aktywny udział w dyskusji, zaliczenie kolokwium oraz przeprowadzenie prezentacji/dyskusji otwartej nie tylko dla uczestników kursu.
Literatura
Szczegółowy dobór literatury ustalany jest na początku kursu - tak, aby studenci mogli wykorzystać kurs dla planowania własnego uczenia się i rozwijania własnych zainteresowań.
Zawiera on zarówno propozycje prowadzącego, jak i sugestie uczestników.
Przykładowe propozycje prowadzącego:
David Hume, "A Treatise of Human Nature"
George Herbert Mead, "Scientific Method and Individual Thinker"
George Santayana "Scepticism and Animal Faith"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: