Seminarium licencjackie (III rok)
2402-F-S1-3-SEML
Seminarium licencjackie przeznaczone jest na prace związane z przygotowaniem rozprawy dyplomowej oraz przygotowaniem się do egzaminu dyplomowego. W zależności od seminarium oraz wybranego tematu rozprawy w różnych proporcjach będą to: analizy wybranych tekstów, dyskusje, opracowanie i analiza fragmentów rozprawy, dyskusja na temat analogicznych fragmentów tekstu innych uczestników i uczestniczek seminarium etc.
Całkowity nakład pracy studenta
12 ECTS = 360 godzin pracy, w tym:
2 ECTS = 60 godzin - udział w zajęciach i indywidualnych konsultacjach
10 ECTS = 300 godzin - przygotowanie do zajęć, prace domowe, lektury oraz wszystkie prace związane z przygotowaniem pracy licencjackiej i przygotowaniem się do egzaminu dyplomowego
Efekty uczenia się - wiedza
Student/studentka w zaawansowanym stopniu zna i rozumie:
W1: metody efektywnej pracy z tekstem filozoficznym, zarówno ze źródłami jak i opracowaniami pozyskiwanymi z różnych źródeł, zarówno tradycyjnych jak i cyfrowych (K_W02),
W2: terminologię filozoficzną w języku polskim, jej wieloznaczność oraz historyczną zmienność (K_W03),
W3: najważniejsze nurty głównych dyscyplin filozoficznych, ich przedstawicieli i dzieła (K_W04),
W4: idee i argumenty wybranych koncepcji filozoficznych (K_W05),
W5: ma podstawową wiedzę o prawie autorskim; zna zasady przygotowania pracy dyplomowej (K_W08).
Efekty uczenia się - umiejętności
Student/studentka potrafi:
U1: korzystać ze zdobytej wiedzy i różnych źródeł informacji aby na tej podstawie formułować własne stanowisko (K_U01),
U2: kontekstowo interpretować tekst źródłowy, rozpoznawać związki, korelacje lub wpływ (K_U02),
U3: formułować hipotezy, znajdować odpowiednie argumenty na ich poparcie i trafnie dobierać literaturę (K_U03),
U4: prezentować swoje stanowisko merytorycznie, ale równocześnie jasno i z zachowaniem zasad kultury języka polskiego (K_U05),
U5: planować i organizować niewielką, samodzielną pracę badawczą (K_U07),
U6: dokonywać samodzielnych wyborów, selekcjonując i opracowując materiały niezbędne do realizacji pracy dyplomowej (K_U08).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student/studentka jest gotowy/gotowa:
K1: obiektywnie oceniać swoją pracę oraz uzyskane osiągnięcia (K_K01),
K2: konfrontować się z konstruktywną krytyką (K_K02),
K3: pracować uczciwie, z zachowaniem standardów profesjonalnej pracy naukowej (K_K05),
K4: okazywać szacunek i troskę wobec dorobku filozoficznego (K_K06).
Metody dydaktyczne
Analiza tekstów prowadzona w grupie oraz samodzielnie.
Prezentacja wybranego materiału.
Dyskusja.
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Opanowanie materiału przewidzianego w programie studiów (rok 1 i 2).
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywny udział w dyskusji i analizie tekstów. Przedstawienie wybranej partii materiału w formie referatu. Prezentacje wyników własnej pracy (w zakresie analizy, ale również kwerendy bibliotecznej etc.). Przygotowanie pracy dyplomowej.
Szczegółowe metody i kryteria oceny zostaną przedstawione na wybranym seminarium.
Formalna i merytoryczna ocena pracy dyplomowej przez promotora i recenzenta.
Egzamin dyplomowy.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura zgodna z tematyką seminarium oraz indywidualnie dostosowana do tematu pracy licencjackiej (każdorazowo w porozumieniu z promotorem lub promotorką).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: