Seminarium licencjackie II rok
2402-F-S1-2L-SEML
Podczas pierwszego semestru seminarium licencjackiego student/ka będzie się przygotowywać do napisania w kolejnym roku pracy licencjackiej oraz zdania egzaminu dyplomowego.
Cele pracy w tym czasie obejmują: 1. wdrożenie studenta/ki do samodzielnej pracy nad wybranym zakresem problemowym; 2. dookreślenie tematu pracy licencjackiej; 3. rozpoczęcie samodzielnej pracy z odnośną bibliografią wybranego zagadnienia.
Szczegółowe zakresy tematyczne pracy na seminarium oraz jej tryb zostaną przedstawione na każdym z seminariów z osobna.
Całkowity nakład pracy studenta
3 ECTS = 75-90 godzin pracy studenta/ki
W tym:
1 ECTS = 30 godzin udziału w zajęciach
2 ECTS = 50-60 godzin pracy w ramach czytania lektur na zajęcia, przygotowywania własnych prac (referatów, tekstów, analiz), realizacja zadań domowych, samodzielne poszukiwania w zakresie dookreślania tematu pracy dyplomowej, wyszukiwania i zapoznawania się z bibliografią przedmiotu etc.
Efekty uczenia się - wiedza
Studenta/ka ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu filozofii w relacji do nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej filozofii (K_W02).
Ponadto, ma uporządkowaną znajomość i rozumie główne kierunki w obrębie bloków subdyscyplin filozoficznych: 1) logika, metafizyka, epistemologia, filozofia umysłu lub 2) etyka, filozofia polityki, filozofia społeczna, lub 3) estetyka, filozofia kultury, ze szczególnym uwzględnieniem zakresu tematycznego wybranego przez siebie seminarium dyplomowego (K_W07).
Zna idee i argumenty wybranych klasycznych autorów filozoficznych na podstawie samodzielnej lektury ich pism, szczególnie w zakresie obszaru problemowego, któremu poświęcone jest wybrane seminarium (K_W10).
Efekty uczenia się - umiejętności
Student/ka wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych (K_U01).
Samodzielnie zdobywa wiedzę z wybranego zakresu problemowego (K_U02).
Trafnie definiuje pojęcia języka potocznego i poprawnie projektuje definicje własnych terminów używanych we własnych wypowiedziach (K_U06).
Analizuje argumenty filozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (K_U07).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student/ka zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K01).
Metody dydaktyczne
Analiza tekstów prowadzona w grupie oraz samodzielnie.
Prezentacja wybranego materiału.
Dyskusja.
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Kryteria oceniania
Aktywny udział w dyskusji i analizie tekstów. Przedstawienie wybranej partii materiału w formie referatu. Prezentacje wyników własnej pracy (w zakresie analizy, ale również kwerendy biibliotecznej etc.).
Szczegółowe metody i kryteria oceny zostaną przedstawione na wybranym seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: