Analiza tekstów filozoficznych II 2402-F-S1-1-ATF2
Ćwiczenia z analizy tekstów filozoficznych (cz. 2) mają na celu zapoznanie uczestników z wybranymi, różnorodnymi typami narracji filozoficznej. Ich celem jest wykształcenie umiejętności krytycznej analizy argumentacji, tez i założeń zawartych w opracowywanych tekstach.
Zajęcia uczą samodzielnej oceny przynależności narracji do danego obszaru problemowego filozofii, samodzielnego artykułowania głównych tez tekstu (w mowie oraz w piśmie), definiowania kluczowych pojęć oraz rozpoznawania strategii krytycznych zawartych w danej argumentacji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć oraz aktywność w dyskusji, a także podczas ćwiczeń praktycznych), końcowe zaliczenie pisemne – esej sprawdzający umiejętności analizy wybranego tekstu.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Marek Aureliusz, Rozmyślania
Aureliusz Augustyn, Wyznania (fragmenty)
Tomasz z Akwinu, Traktat o cnotach
Michel de Montaigne, Próby (fragmenty)
Kartezjusz, Rozprawa o metodzie
Dawid Hume, Eseje (wybór)
Immanuel Kant, Do wiecznego pokoju
Fryderyk Nietzsche, Z genealogii moralności
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: