Fenomen, fenomenologia, intencjonalność 2402-F-MF-FIF
We współczesnej filozofii w związku ze szczególnym rozwojem rozwojem na temat istoty umysłu niezwykle doniosłą rolę odgrywa dyskusja nad problemem intencjonalności. Określa ona podstawowy fakt, że w procesie poznawczym wszelkie formy apercepcji pozostają pod wpływem odniesień emocjonalnych, które nie dają się wytłumaczyć na drodze prostego rozumowania logicznego. W efekcie każdy akt poznawczy pozostaje aktem podmiotowym w odniesieniu do intencjonalności poznającej jednostki, jak i relatywnym ze względu na przynależność do pewnej grupy interpretacyjnej. Ze względu na to, że samo pojęcie intencjonalności w czasach współczesnych nierzadko używane jest w sposób różnorodny i nie zawsze poprawny, w trakcie wykładu podjęta jest próba przybliżenia jego źródłowego znaczenia.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Uczestnictwo w wykładzie.
Literatura
Krystyna Święcicka, "Husserl".
Edmund Husserl, "Trzy wykłądy z febomenologii".
Edmund Husserl, "Medytacje kartezjańskie".
Roman Ingarden "Wykłądy z filozzofii Husserla".
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: