Neuronauka wyższych procesów poznawczych 2401-K-S1-3-NWPP
Celem wykładów jest przekazanie kompendium wiedzy dotyczącej mózgowych mechanizmów działania, poznania społecznego oraz funkcji wykonawczych. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na kwestię intersubiektywnego wymiaru omawianych zdolności, a także na rolę doświadczenia ciała w wybranych procesach poznawczych.
Celem ćwiczeń jest samodzielne czytanie przez studentów literatury – zarówno fragmentów podręczników akademickich jak i artykułów z renomowanych czasopism naukowych – z zakresu neurokognitywistyki rozwoju. Dodatkowo w ramach ćwiczeń studenci dyskutują na temat czytanych tekstów (w tym wyników badań klinicznych oraz eksperymentalnych – behawioralnych i z użyciem neuroobrazowania), a także przygotowują prezentacje dotyczące specyfiki badań neuronaukowych z udziałem niemowląt i dzieci.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody ewaluacyjne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny na ocenę (test jednokrotnego wyboru).
Zaliczenie na ocenę (obecność na zajęciach, krótkie kolokwia w ciągu semestru, aktywność na zajęciach, prezentacja).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Gazzaniga M.S., Ivry R.B., Mangun G.R. (2019). Cognitive Neuroscience. The Biology of the Mind (Fifth Edition). W. W. Norton & Company.
Jaśkowski P. (2009). Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł. Wydawnictwo Vizja.
Ward J. (2015). The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience (Third Edition). Psychology Press.
Ward J. (2012). The Student's Guide to Social Neuroscience. Psychology Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: