Trening umiejętności interpersonalnych 2401-K-MF-TUI
Wśród treści programowych znajdują się: trening otwarcia (integracyjny) (5 h), trening ogólnych kompetencji w relacjach interpersonalnych (5 h), trening asertywności (5 h). Te praktyczne umiejętności miękkie mają podnieść efektywność komunikacyjną studenta oraz przygotować go do uczestnictwa w zajęciach z komunikacji społecznej. Treningi rozwijania podstawowych umiejętności interpersonalnych: asertywności, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, współdziałania w grupie mają mieć również bezpośrednie przełożenie na sprawne poruszanie się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Stąd specyficzny dobór metod dydaktycznych: burz mózgów, dyskusji, symulacji zachowań społecznych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- gry i symulacje
- metody integracyjne
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- Praca pisemna (esej) nt. form komunikacji interpersonalnej
(sposób oceny pracy: ocenie podlega sformułowanie problemu, postawienie tez, jasność i czytelność wywodu, umiejętność wyciągania wniosków końcowych)
ocena dostateczna - 51%,
ocena dostateczna plus - 75%
ocena dobra - 80%
ocena dobra plus - 90%
ocena bardzo dobra - 95% i więcej.
- Uczestnictwo na wszystkich zajęciach dydaktycznych
- Aktywność na zajęciach
Ocena z zaliczenia pisemnego jest jednocześnie oceną końcową z przedmiotu
Literatura
Lit. podstawowa:
1. Birkenbilh V. F., Sygnały ciała. Podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
2. Eisler-Mertz Ch., Mowa rąk. Co zdradzają nasze gesty, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
3. Hamlin S., Jak mówić żeby nas słuchali, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2001.
Lit. uzupełniająca:
1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 1999.
2. Bierach A., Za maską człowiek. Czy można kłamać mową ciała w drodze do władzy, miłości, sukcesu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997.
3. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
4. Lemmermann H., Komunikacja werbalna. Szkoła retoryki, Astrum, Wrocław 1997.
5. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
6. Thomson P. Sposoby komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1998.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: