Sztuka interaktywna 2401-K-MF-SZI
Student po zajęciach z przedmiotu „Sztuka interaktywna” ma dysponować określonym zasobem wiedzy na temat współczesnych tendencji w sztuce, które dowartościowują odbiorcę i nadają dziełu wymiar otwarty oraz procesualny. Przede wszystkim jednak zajęcia mają uwrażliwiać go na immanentną interaktywność dzieł sztuki w ogóle; niezależnie od okresu w dziejach sztuki oraz rodzaju ekspresji artystycznej. Ta strukturalnie obecna w dziele interaktywność dotyczy odmiennych tradycji artystyczno-kulturowych (europejskich i poza europejskich) i polega na twórczej relacji autora-dzieła-odbiorcy. Dotyczy tak różnych form aktywności artystycznej jak: reportaż literacki, film dokumentalny, działa plastyczne, muzyczne.
|
W cyklu 2022/23Z:
W semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023 zajęcia będą odbywały się stacjonarnie. |
W cyklu 2023/24Z:
Student po zajęciach z przedmiotu „Sztuka interaktywna” ma dysponować określonym zasobem wiedzy na temat współczesnych tendencji w sztuce, które dowartościowują odbiorcę i nadają dziełu wymiar otwarty oraz procesualny. Przede wszystkim jednak zajęcia mają uwrażliwiać go na immanentną interaktywność dzieł sztuki w ogóle; niezależnie od okresu w dziejach sztuki oraz rodzaju ekspresji artystycznej. Ta strukturalnie obecna w dziele interaktywność dotyczy odmiennych tradycji artystyczno-kulturowych (europejskich i poza europejskich) i polega na twórczej relacji autora-dzieła-odbiorcy. Dotyczy tak różnych form aktywności artystycznej jak: reportaż literacki, film dokumentalny, działa plastyczne, muzyczne. |
W cyklu 2024/25Z:
Poruszone zostaną między innymi następujące zagadnienia: |
W cyklu 2025/26Z:
Student po zajęciach z przedmiotu „Sztuka interaktywna” ma dysponować określonym zasobem wiedzy na temat współczesnych tendencji w sztuce, które dowartościowują odbiorcę i nadają dziełu wymiar otwarty oraz procesualny. Przede wszystkim jednak zajęcia mają uwrażliwiać go na immanentną interaktywność dzieł sztuki w ogóle; niezależnie od okresu w dziejach sztuki oraz rodzaju ekspresji artystycznej. Ta strukturalnie obecna w dziele interaktywność dotyczy odmiennych tradycji artystyczno-kulturowych (europejskich i poza europejskich) i polega na twórczej relacji autora-dzieła-odbiorcy. Dotyczy tak różnych form aktywności artystycznej jak: reportaż literacki, film dokumentalny, działa plastyczne, muzyczne. |
Całkowity nakład pracy studenta
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metody weryfikacji i oceny:
- przygotowanie projektu, prezentacji
Kryteria oceniania:
Zaliczenie na ocenę na podstawie przygotowanie projektu i jego prezentacji na zadany wcześniej i omówiony temat
ndst – 0-50 pkt (0-50%)
dst- 55-60 pkt (55-60%)
dst plus- 65 pkt (65%)
db- 70 pkt (70%)
db plus- 75-90 pkt (75-90%)
bdb- 100 pkt (95-100%)
Warunki zaliczenia
Na ocenę składa się:
• obecność na zajęciach – cotygodniowe uczestnictwo (możliwe jest jedna obecność nieusprawiedliwiona w semestrze)
• aktywność na zajęciach
• praca zaliczeniowa: wykonanie ćwiczenia związanego z problematyką szeroko rozumianej sztuki interaktywnej – problematyka i zawartość będą określane na bieżąco. Na ocenę wpływa terminowość oddania pracy.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Bouvier, N. (2002). Drogi i manowce, (13-48), Warszawa: Noir Sur Blanc
Czaja D. (2020). Orfeusz i cienie. Lekcja muzyki (337-368) (W:) D. Czaja, Cena sztuki. Tezy o zaczarowaniu, Kraków: Wydawnictwo Pasaże
Fischer-Lichte E. (2018). Performatywność. Kraków: Księgarnia Akademicka
Kapuściński, R. (2006). Ten Inny, Kraków: Znak
Kizny, T. (2013). Wielki Terror 1937-1938 (22-177), Warszawa: Agora, Bellona, Narodowe Centrum Kultury
Prudowski, L., Jerofiejew, W. (2000). Wariatem można być w każdym wieku (409-434), (W:) W. Jerofiejew: Dzieła prawie wszystkie, Kraków: Wydawnictwo Literackie
Szczepański M. S., Ślęzak-Tazbir W. (2008). Miejska perfumeria (37-42) (W:) Respublika Nowa nr3
Suzuki, D.T. (1995). Wykłady o buddyzmie zen (9-109), (W:) E. Fromm, 8. D.T. Suzuki, R. De Martino: Buddyzm, zen i psychoanaliza, Poznań: Rebis
Szyłak, J. (2000). Poetyka komiksu. Warstwa ikoniczna i językowa, Gdańsk: słowo/obraz terytoria
Despert, V. (2021). Wszystko dla naszych zmarłych (9-24), Karakter, Kraków
Filmy dokumentalne
Bucchetti A. (2006). Dreaming by Numbers (Liczby i marzenia)
Łoziński P. (1992). Miejsce urodzenia
Pawlikowski P. (1990). Z Moskwy do Pietuszek z Wienediktem Jerofiejewem
|
W cyklu 2023/24Z:
Czaja D. (2020). Orfeusz i cienie. Lekcja muzyki (337-368) (W:) D. Czaja, Cena sztuki. Tezy o zaczarowaniu, Kraków: Wydawnictwo Pasaże |
Uwagi
|
W cyklu 2023/24Z:
Brak uwag. |
W cyklu 2025/26Z:
Brak uwag. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: