Mediatyzacja 2401-D-S2-2-M
1. Zajęcia organizacyjne
2. Relacje media - polityka
3. Media a demokracja
4. Wydarzenia medialne
5. Teorie wpływu mediów na społeczeństwo
6. Serwisy informacyjne
7. Internetowe formy politycznej komunikacji
8. Social media - wsparcie dla demokracji? czy autokracji?
9. Kreowanie wizerunku w mediach
10. Konsultanci polityczni ("Spindoktorzy")
11. Polityka i media w filmach i serialach
12. Dziennikarze i media polityczne w społeczeństwach niedemokratyczych
13. Mediatyzacja sportu
14. Marketing i public relations w sporcie
15. Egzamin
|
W cyklu 2022/23Z:
1. Intro |
W cyklu 2023/24Z:
1. Intro |
W cyklu 2024/25Z:
1. Intro |
W cyklu 2025/26L:
1. Intro |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin - test wielokrotnego wyboru
Skala ocen:
0-15 pkt - 2
16-17- 3
18-19 - 3+
20-22 - 4
23-25 - 4+
26-30 - 5
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Barllet Jamie, (2018), Ludzie przeciw technologii. Jak internet zabija demokracje, Katowice: Wyd. Sonia Draga.
Dayan D., Katz E., (2008) Wydarzenia medialne. Historia transmitowana
na żywo, Warszawa
Hallin D.C, Mancini P, (2007), Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu i porównawczym, Kraków: Wyd. UJ.
Jakubowicz K. (2013), Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli, Warszawa: Wyd. Poltex.
Kepplinger H.M., (2007), Demontaż polityki w społeczeństwie informacyjnym, Kraków: Wyd. UJ,
Kolanko Michał (wywiady), Game Changer. Za kulisami polityki, Poznań: Wyd. Rebis, s. 85-104.
Krasowski R., (2022), Michnik, Warszawa: Wyd. Czerwone i Czarne.
Maguś Wojciech, 2016, Obraz doradców politycznych w filmach fabularnych, „e-Politikon", nr 18/2016, s. 211-233;
Maguś W., 2018, Donald Trump kontra media, "Res Rhetorica",Vol 5, No 2/2018, s. 14-28;
Mistewicz E., (2012-2015), Nowe media, nr 1-9.
Peszyński W., (2023), Prezydencjalziacja kampanii wyborczych. Przypadek polskich elekcji parlamentarnych w latach 2005 - 2019, Toruń: Wyd. UMK
Schulz W., (2006), Komunikacja polityczna, Kraków: Wyd. UJ.
Płudowski T., (2008), Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Seklecka A., (2017), Rytuały medialne w komunikowaniu masowym, Toruń: Wyd. UMK.
Street J., (2006), Mass media, polityka, demokracja. Kraków: Wyd. UJ.
Wojtkowski Ł., (2012), Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008, Toruń: Wydawnictwo UMK.
Wojtasik W., (2022), Manipulacje wyborcze, Ridero.
Zybertowicz A., (2022), Cyber kontra real. Cywilizacja w techno-pułapce, Warszawa: Wyd. Nowej Konfederacji.
Filmy i seriale:
Brexit
Na cały głos
Rząd (Borgen)
Spinning Boris (Projekt Jelcyn)
|
W cyklu 2022/23Z:
TBA |
W cyklu 2023/24Z:
TBA |
W cyklu 2024/25Z:
TBA |
W cyklu 2025/26L:
TBA |
Uwagi
|
W cyklu 2022/23Z:
Brak |
W cyklu 2023/24Z:
Brak |
W cyklu 2024/25Z:
Brak |
W cyklu 2025/26L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: