Creative Thinking 2401-D-S2-2-BPR-CT
1. Zajęcia wprowadzające
2. Creativity Self Assesment 1
3. Poznawcze mechanizmy kreatywności 1
4. Poznawcze mechanizmy kreatywności 2
5. Poznawcze mechanizmy kreatywności 3
6. Automodulacja kreatywności 1
7. Automodulacja kreatywności 2
8. Automodulacja kreatywności 3
9. Myślenie dywergentne
10. Myślenie konwergentne
11. Narracja i storytelling
12. Warsztaty wybrane przez studentów 1
13. Warsztaty wybrane przez studentów 2
14. Creativity Self Assesment 2
15. Prezentacja projektów i podsumowanie
|
W cyklu 2022/23Z:
Opis zagadnień merytorycznych: |
W cyklu 2023/24L:
Opis zagadnień merytorycznych: |
W cyklu 2024/25L:
Opis zagadnień merytorycznych: |
W cyklu 2025/26Z:
Opis zagadnień merytorycznych: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- okrągłego stołu
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: |
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (również online) jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu!
2. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów.
3. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami.
Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki:
1. Aktywność podczas prac projektowych (30 punktów)
2. Projekt (30 punktów): projekt kreatywnego rozwiązania założonego problemu
Punktacja:
Do 50% – 2
Od 51% – 3
Od 61% – 3,5
Od 71% – 4
Od 81% – 4,5
Od 91% – 5
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
J.D. Antoszkiewicz, Metody heurystyczne. Twórcze rozwiązywanie problemów, Warszawa 1990.
E. de Bono, Naucz się myśleć kreatywnie, Warszawa 1998.
E. de Bono, Sześć kapeluszy, czyli sześć sposobów myślenia, Warszawa 1996..
E. de Bono, Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt, Warszawa 2009.
T. Buzan, B. Buzan, Mapy twoich myśli, Łódź 1998.
Cz. Cempel, Inżynieria kreatywności w projektowaniu innowacji, Poznań 2013.
A. Góralski, Twórcze rozwiązywanie zadań, Warszawa 1989.
J. Hardt, Sztuka kreatywnego myślenia, Warszawa 2013.
E. Nęcka, Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1995.
E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2005.
E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Spot 2013.
T. Proctor, Twórcze rozwiązywanie problemów, Gdańsk 2002.
T. Proctor, Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.
K. Rau, Jak aktywizować uczniów. Burza mózgów i inne techniki w edukacji, Warszawa 2001.
J. Rudniański, Sprawność umysłowa, Warszawa 1984.
J.M. Stine, Supermoc umysłu. Jak wykorzystać ukryte zasoby umysłu i odnieść sukces, Poznań 2002.
K. Szmidt, Trening kreatywności, Gliwice 2008.
|
W cyklu 2022/23Z:
E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Spot 2013. |
W cyklu 2023/24L:
E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Spot 2013. |
W cyklu 2024/25L:
E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Spot 2013. |
W cyklu 2025/26Z:
E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, Spot 2013. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: