Zarządzanie sytuacją kryzysową 2401-D-S2-1-BPR-ZSK
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej.
1.
Zajęcia organizacyjne (MS TEAMS)
omówienie celów kursu, struktury spotkań oraz metod pracy
2. Public relations i jego rola w zarządzaniu sytuacją kryzysową (MS TEAMS/Moodle)
tekst obowiązkowy : D. Tworzydło, Procedury i narzędzia zarządzania w sytuacjach kryzysowych na podstawie badań jakościowych, „Marketing instytucji naukowych i badawczych”, vol. 4(22), s. 54- 66.
prezentacja multimedialna
dyskusja w grupie
test wiedzy na platformie moodle
3. Sytuacje kryzysowe w komunikacji a reputacja i wizerunek organizacji (MS
TEAMS/Moodle)
Tekst obowiązkowy: M. Ndlela (2019), Crisis Communication. Introduction, Cham: Palgrave Macmillan, s. 1-13.
prezentacja multimedialna
dyskusja w grupie
krótki test wiedzy na platformie Moodle
4. Media relations w sytuacji kryzysowej (TEAMS/Moodle)
tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki Media Relations, w: Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków. Warszawa, s 43-62.
prezentacja multimedialna
dyskusja w grupie
krótki test wiedzy na platformie moodle
5. Strategie zarządzania kryzysem
6.Manual kryzysowy - wprowadzenie teoretyczne (Teams/moodle)
7. Manual kryzysowy - warsztaty
8. Zarządzanie kryzysowe w dobie nowych technologii (Teams/Moodle) Tekst obowiązkowy:
Tekst obowiązkowy: M.Kaczmarek- Śliwińska (2019). Specyfika zarządzania sytuacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w perspektywie typologii Situational Crisis Communication Theory W.T. Coombsa, “Studia Medioznawcze” vol. 4(79), s. 318-332.
prezentacja multimedialna
dyskusja
test śródsemestralny z wiedzy teoretycznej MOODLE
9. Case study – sytuacja kryzysowa (Teams)
praca w małych grupach
case study
prezentacja rozwiązań wypracowanych przez grupy i wspólne omówienie zadania
10.Case study – sytuacja kryzysowa (Teams)
praca w małych grupach
case study
prezentacja rozwiązań
wspólne omówienie zadania
11.Case study – kampania przeciwkryzysowa (Teams)
praca w małych grupach
case study
prezentacja rozwiązań
wspólne omówienie zadania
12.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams)
praca w małych grupach
case study
prezentacja rozwiązań
wspólne omówienie zadania
13.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams)
praca w małych grupach
case study
prezentacja rozwiązań
wspólne omówienie zadania
14. Case study – kampania kryzysowa (Teams)
praca w małych grupach
case study
prezentacja rozwiązań
wspólne omówienie zadania
15. Indywidualny case końcowy
|
W cyklu 2022/23L:
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. |
W cyklu 2023/24L:
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. |
W cyklu 2024/25L:
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. |
W cyklu 2025/26L:
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- sytuacyjna
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych
Zasady zaliczenia przedmiotu:
obecność na zajęciach (limit 2).
ocena końcowa jest średnią oceny zbiorczej z testów wiedzy, testu śródsemestralnego oraz oceny za indywidualny case końcowy.
Literatura
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN.
Krystyna Wojcik, 2013, PR wiarygodny dialog z otoczeniem.
Aydın B. at.al. Public Relations and advertising Theories:Concepts and Practices. Peter Lang.
Ndlele M. 2019.Crisis Communication.Palgrave Macmillan.
Iwona Kubicz.2013. Zarządzanie komunikacją w kryzysie
- od profilaktyki do sanacji wizerunku. Narzędzia i techniki PR w: J.Kubiak,
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowej niepewności, Warszawa.
E. M. Cenker, 2000, „Public Relations”, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
www.epr.pl
B. Rozwadowska, 2002. „Public relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Wyd.
Studio Emika, Warszawa.
Annual ICM Report, 2013. Institute for Crisis Management
Joel Brockner, Erica Hayes James, 2008, Toward an Understanding of When
Executives See Crisis as Opportunity, THE JOURNAL OF APPLIED BEHAVIORAL
SCIENCE, Vol. 44 No. 1, s.95-115. Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków, ZFPR, Warszawa.
|
W cyklu 2022/23L:
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN. |
W cyklu 2023/24L:
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN. |
W cyklu 2024/25L:
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN. |
W cyklu 2025/26L:
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN. |
Uwagi
|
W cyklu 2022/23L:
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych |
W cyklu 2023/24L:
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych |
W cyklu 2024/25L:
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych |
W cyklu 2025/26L:
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: