Promocja i reklama 2401-D-S1-2-PiR
Zajęcia przeprowadzane za pomocą programu MS TEAMS - Kod do zajęć: ld89flr
Materiały do zajęć (teksty obligatoryjne, analizy przypadków) MOODLE UMK
Hasło do kursu: SWOT2020
Warunki zaliczenia:
Końcowa ocena stanowi wypadkową następujących komponentów:
- obecność – 1 dopuszczalna nieobecność, każda ponadwymiarowa nieobecność będzie skutkować odjęciem pięciu punktów
- aktywność – (0–21), max. 3 punkty na każde zajęcia studenci są zobowiązani do przeczytania tekstów obowiązkowych
- projekt kampanii reklamowej w podgrupach – (0–24 pkt.)
Punkty – Ocena:
0 – 22 niedostateczny
23 –27 dostateczny
28 – 32 dostateczny plus
33 –36 dobry
37 –39 dobry plus
40– 45 bardzo dobry
1. Zajęcia organizacyjne
2. Zasady kreowania i implementacji strategii promocji
Tekst:
PR w NGO, (2012), Budowanie wizerunku organizacji pozarządowych. Wrocław: Sektor 3.
http://www.sektor3.wroclaw.pl/wp-content/uploads/2013/04/SEKTOR3_pr_w_ngo.pdf
Zadania projekt:
- podział na grupy
- wybór organizacji
3. Storrytelling + marketing wirusowy i szeptany
Teksty:
E. Mistewicz, (2011) Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają, Gliwice: Helion, 57-105.
Balter David, Butman John, (2007), Poczta pantoflowa. Sztuka marketing szeptanego, Gliwice: Helion, s. 23-102.
Zadania projekt:
- analiza sytuacji wyjściowej (obligatoryjnie SWOT)
- stworzenie harmonogramu kampanii
4. Symbolika przekazu reklamowego
Teksty:
Bralczyk Jerzy, (2004), Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP, s. 26-53.
Doliński Dariusz, (2008), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: GWP, s. 139-159
Patrzałek M., (2012), Wizerunek kobiety w reklamie, Patrzałek, W. (red.), Kreowania i zmiana współczesnego przekazu reklamowego, Poznań-Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, s. 83-102.
Zadanie projekt:
- wybór celów kampanii
- wybór grup docelowych
5. Kampanie społeczne
Teksty:
Kozłowska Anna, (2010), Reklama: techniki perswazyjne, Warszawa: SGH, s. 343-402
Maison D, Maliszewski M., (2002), Co to jest reklama społeczna, [w;} Maison D. (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków: Agencja Wasilewski, s. 9 – 41.
Skaruz Daria, Olejniczak Dominik, Skonieczna Joanna, Juszczyk Grzegorz, (2015), Formy przekazu kampanii społecznych w Polsce i Wielkiej Brytanii – badanie porównawcze
http://www.ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/viewFile/2015%3B5%288%29%3A285-294/pdf_274
Wybrane case studies z portalu kampaniespoleczne.pl oraz proto.pl
Zadanie projekt:
- Analiza ewentualnych przeszkód jakie mogą się pojawić w ramach tworzonej strategii
- wybór narzędzi promocji
6. Event marketing
Tekst:
Grzegorczyk Adam (red.), (2009), Event marketing jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych, Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, s. 96-139.
Jaworowicz M. (2016), Event marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/10675/Event%20Marketing-rozdzial2.pdf?sequence=3&isAllowed=y
Zadanie projekt:
- tworzenie wydarzenia jako komponentu strategii promocji
7. Media tradycyjne i social media w procesie promocji
Tekst:
Jupowicz-Ginalska Anna, (2010), Marketing medialny, Wa-wa: Difin, s. 183-232.
Zadanie projekt:
- taktyka relacji z mediami masowymi
8. Prezentacja projektu
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
- pogadanka
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- SWOT
- sytuacyjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: |
Kryteria oceniania
Końcowa ocena stanowi wypadkową następujących komponentów:
- obecność – 2 dopuszczalne nieobecności, każda ponadwymiarowa nieobecność będzie skutkować odjęciem 3 punktów
- aktywność – (0–45), max. 3 punkty na każde zajęcia studenci są zobowiązani do przeczytania tekstów obowiązkowych
- projekt kampanii reklamowej w podgrupach – (0–45 pkt.)
Punkty – Ocena:
0 – 45 niedostateczny
45 –53 dostateczny
54 – 62 dostateczny plus
63 –71 dobry
72 –80 dobry plus
81– 90 bardzo dobry
Literatura
Albin Krzysztof, (2000), Reklama, Warszawa-Wrocław: PWN.
Barańska Marzena, (2011), Reklama i jej ograniczenia. Standardy europejskie a prawo polskie, Warszawa: Poltext.
Bralczyk Jerzy, (2004), Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP.
Budzyński Wojciech, (2012), Kształtowanie wizerunku równoległego, Warszawa 2012: Oficyna Wydawnicza SGH.
Clamen M., (2005), Lobbing i jego sekrety, Warszawa: Felsberg SJA.
Czarnecki A., Korsak R., (2001), Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, Warszawa: PWE.
Doliński Dariusz, (2005), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: GWP.
Duda Aneta, (2010), Język mitu w reklamie, Lublin: KUL.
Duda Aneta (red.), (2010), Public relations miast i regionów, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Florek Magdalena, Augustyn Anna, (2011), Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Warszawa: Fundacje Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.Hahn Filed E., John Caples, (2000), Skuteczna reklama, Warszawa: ABC.
Gędek Marek, (2013), Reklama. Zarys problematyki, Lublin: Wyd. KUL.
Godlewski Piotr, Rydzak Waldemar, Trębecki Jacek, (2010), Public Relations w sporcie (red.), Poznań: SportWin.
Grzybczyk Katarzyna, (2012), Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa: Wolters Kluwers Polska.
Heath Robert, (2008), Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność?, Gdańsk: GWP
Hughes M., (2008), Marketing szeptany : z ust do ust, jak robić szum medialny wokół siebie, firmy, produktu.
Janiszewska Karolina (red.), Wiedza o reklamie, Warszawa–Bielsko-Biała: PWN.
Jones John P. (red.). (2004), Jak działa reklama, Gdańsk: GWP,
Kozłowska Anna, (2011), Reklama. Techniki perswazyjne. Warszawa: SGH.
Leszczuk-Fiedziukiewicz Anna, (2008), Rodzina w polskiej reklamie TV po przełomie 1989 r., Toruń: Duet.
Leśniewska Agnieszka, (2006), Reklama internetowa, Gliwice: Helion.
Maison D. red., (2002), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków: Agencja Wasilewski.
Mas Victoria, Salvador Juan, (2010), Holywood i marki: product plecament w kinie amerykańskim. Warszawa: SWPS.
Nowacki Robert, (2005), Reklama, Warszawa: Difin
Pabian Arnold, (2008), Promocja nowoczesne środki i formy, Warszawa: Difin.
Sajna Radosław, (2008), Kolory, zwierzęta, tańce… Niesamowity świat niewerbalny w reklamach telewizyjnych, Chicago: DSP Publishing.
Stasiuk-Krajewska Karina, (2011), Etyka public relations. Konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław: UWr.
Sznajder Andrzej (2008( Marketing sportu, Warszawa: PWE.
Wierzchoń M., Orzechowski J., (2010), Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką. Warszawa: SWPS Academica.
Zawierucha Lucyna, (2008), Rynek reklamy w Polsce, Warszawa; Promotor.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: