Pracownia badań medioznawczych 2401-D-S1-2-PBM
1. Zajęcia organizacyjne
2. Problem badawczy, pytania i hipotezy, konceptualizacja i operacjonalizacja
3. Wybór metody badawczej, opracowanie populacji i doboru próby
4-6. Budowa narzędzia badawczego i pilotaż
7. Prezentacja raportów
8. Podsumowanie zajęć i omówienie raportów
|
W cyklu 2022/23L:
1. Zajęcia organizacyjne 2. Problem badawczy, pytania i hipotezy, konceptualizacja i operacjonalizacja 3. Wybór metody badawczej, opracowanie populacji i doboru próby 4-6. Budowa narzędzia badawczego i pilotaż 7. Prezentacja raportów |
W cyklu 2023/24L:
1. Zajęcia organizacyjne 2. Problem badawczy, pytania i hipotezy, konceptualizacja i operacjonalizacja 3. Wybór metody badawczej, opracowanie populacji i doboru próby 4-6. Budowa narzędzia badawczego i pilotaż 7. Prezentacja raportów |
W cyklu 2024/25L:
1. Zajęcia organizacyjne 2. Problem badawczy, pytania i hipotezy, konceptualizacja i operacjonalizacja 3. Wybór metody badawczej, opracowanie populacji i doboru próby 4-6. Budowa narzędzia badawczego i pilotaż 7. Prezentacja raportów |
W cyklu 2025/26L:
1. Zajęcia organizacyjne 2. Problem badawczy, pytania i hipotezy, konceptualizacja i operacjonalizacja 3. Wybór metody badawczej, opracowanie populacji i doboru próby 4-6. Budowa narzędzia badawczego i pilotaż 7. Prezentacja raportów |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
• obecność – dopuszczalna jest 1 nieobecność. 2 nieobecność należy niezwłocznie odrobić na dyżurze. 3 nieobecność skutkuje skreśleniem z listy.
• aktywność – w trakcie zajęć oceniane będzie zaangażowanie studentów w pracę w zespołach badawczych. Maksymalnie 10 pkt.
• projekt badawczy – praca nad projektem odbywa się w 3-osobowych grupach. Obejmuje ona skonstruowanie narzędzia badawczego, zebranie danych empirycznych oraz ich analizę, a także na koniec semestru oddanie pisemnego raportu i przedstawienie prezentacji multimedialnej. Maksymalnie 30 pkt.
PKT OCENA
Do 20 2,0
21 – 24 3,0
25 – 28 3,5
29 – 32 4,0
33 – 36 4,5
37 – 40 5,0
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN.
R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP.
W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ.
R. Kozinets. 2012. Netnografia. Badnia etnograficzne online. Warszawa: PWN.
G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN.
D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN.
R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ.
Uwagi
|
W cyklu 2022/23L:
brak |
W cyklu 2023/24L:
brak |
W cyklu 2024/25L:
brak |
W cyklu 2025/26L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: