Marketing i reklama w nowych mediach 2401-D-S1-2-BPR-MiR
1. Zajęcia organizacyjne.
2. Marketing, reklama, nowe media – definicje, pojęcia, wprowadzenie.
3. Content marketing – istota, strategia, narzędzia, dystrybucja.
4. Tworzenie treści, copywriting.
5. SEO, marketing organiczny, pozycjonowanie.
6. Google Ads – system reklamowy Google.
7. Media społecznościowe.
8. Popularne (i nie tylko!) działania marketingowe.
9. Influencer marketing, marketing afiliacyjny.
10. Strategia marketingowa.
11. Badania marketingowe.
12. Marketing i reklama – rynek pracy w Polsce, rozwój zawodowy.
13. Omówienie projektów zaliczeniowych.
14. Podsumowanie zajęć.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- ocena ciągła, której podlegają: aktywność na zajęciach, rozwiązywanie zadań;
- projekt zaliczeniowy (indywidualny lub w 2-3 osobowych zespołach);
- nieobecności powyżej trzech w semestrze wymagają zaliczenia w formie dodatkowej pracy zaliczeniowej.
Literatura
Literatura:
Barbara Stawarz, Content Marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2015.
Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion 2018.
Tomasz Stopka, Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, Wydawnictwo Poltext 2017.
Joachim Bloos, Marketing praktyczny, Buyar Marketing 1992.
Darek Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu, Helion 2017.
Maciej Dutko, Copywriting internetowy, PWN 2012.
Tomasz Grynkiewicz, Znajdź się sieci. Internetowa rewolucja w Twojej firmie, Agora 2012.
Andrzej Bajdak i inni, Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2003.
Jarosław Królewski, Paweł Sala i inni, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN 2013.
Evan Bailyn – Przechytrzyć social media. Lektura obowiązkowa dla pasjonatów serwisów społecznościowych!, Helion 2013.
Monika Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, 2014.
Artur Maciorowski, E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Edgard 2013.
Franciszek (Frank) Krawiec – Marketing w firmie przyszłości, Difin 2005.
Brian Tracy – Marketing, MT Biznes 2019.
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan – Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes 2017.
Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly - Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2009.
Paul Levinson - Nowe Nowe Medi, Wydawnictwo WAM 2010.
Tomasz Gackowski (red.) - Nowe media. Wyzwania i ograniczenia, Instytut Dziennikarstwa UW 2013.
Maria Nowina Konopka - Informoza. Zarządzanie informacją w nowych mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2017.
Przydatne linki:
www.sprawnymarketing.pl
www.paweltkaczyk.com
www.marketingdlaludzi.pl
www.arturjablonski.com
www.frashmail.pl/blog
www.nowymarketing.pl
www.wirtualnemedia.pl
www.proto.pl
https://www.contentpartner.pl/blog/
www.blog.ecopywriting.pl
https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje
https://detailed.com/marketing-blogs/ (lista 50 zagranicznych, popularnych i docenianych blogów marketingowych)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: