Wywiad w pracy dziennikarza 2401-D-S1-1-DNM-WwPD
Kurs wprowadza w sztukę rozmowy dziennikarskiej, obejmując przygotowanie merytoryczne, prowadzenie wywiadu oraz redakcję materiału. Studenci poznają różne formy wywiadu i ich zastosowanie w mediach. Duży nacisk położony jest na praktykę: od wyboru tematu i rozmówcy, przez research i przygotowanie pytań, aż po publikację. Istotnym elementem jest refleksja etyczna oraz krytyczna analiza wywiadów prasowych i radiowo-telewizyjnych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- tekst programowany
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- obserwacji
- studium przypadku
- referatu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na zajęciach – 30%
Zadania bieżące (ćwiczenia warsztatowe) – 30%
Projekt końcowy: opracowany i zredagowany wywiad – 40%
Literatura
M. Lisowska-Magdziarz, Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Kraków.
W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Kraków.
J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa.
L. Grobel, Sztuka wywiadu. Lekcje mistrza, Warszawa
Wybrane wywiady z prasy i mediów elektronicznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: