PR i zarządzanie reputacją
2401-D-S1-1-BPR-PR
1. Zajęcia organizacyjne
• zasady zaliczenia
• omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia
• omówienie formy prowadzenia kursu
2. Public relations i jego rola w organizacji
Tekst obowiązkowy:
K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)
UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH
3. Etapy procesu i techniki public relations
Tekst obowiązkowy:
K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.
4. Media relations
tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa.
5. Internal Communication
6. CSR w Public Relations
7. Ocena efektywności działań public relations
https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf
8. Etyczne Public Relations
tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131
9. Warsztaty: zadanie grupowe
10. Warsztaty: zadanie grupowe
11. Warsztaty: zadanie grupowe
12. Warsztaty: zadanie grupowe
13.. Prezentacja Strategii PR
14.. Prezentacja Strategii PR
15. Case końcowy
|
W cyklu 2022/23Z:
1. Zajęcia organizacyjne
• zasady zaliczenia • omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia • omówienie formy prowadzenia kursu 2. Public relations i jego rola w organizacji
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)
UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH 3. Etapy procesu i techniki public relations
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.
4. Media relations tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa. 5. Internal Communication
6. CSR w Public Relations
7. Ocena efektywności działań public relations
https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf 8. Etyczne Public Relations tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131 9. Warsztaty: zadanie grupowe (Test z wiedzy teoretycznej)
10. Warsztaty: zadanie grupowe
11. Warsztaty: zadanie grupowe
12. Warsztaty: zadanie grupowe
13.. Prezentacja Strategii PR
14.. Prezentacja Strategii PR
15. Case końcowy
|
W cyklu 2023/24Z:
1. Zajęcia organizacyjne
• zasady zaliczenia • omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia • omówienie formy prowadzenia kursu 2. Public relations i jego rola w organizacji
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)
UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH 3. Etapy procesu i techniki public relations
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.
4. Media relations tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa. 5. Internal Communication
6. CSR w Public Relations
7. Ocena efektywności działań public relations
https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf 8. Etyczne Public Relations tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131 9. Warsztaty: zadanie grupowe (Test z wiedzy teoretycznej)
10. Warsztaty: zadanie grupowe
11. Warsztaty: zadanie grupowe
12. Warsztaty: zadanie grupowe
13.. Prezentacja Strategii PR
14.. Prezentacja Strategii PR
15. Case końcowy
|
W cyklu 2024/25Z:
1. Zajęcia organizacyjne
• zasady zaliczenia • omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia • omówienie formy prowadzenia kursu 2. Public relations i jego rola w organizacji
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)
UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH 3. Etapy procesu i techniki public relations
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.
4. Media relations tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa. 5. Internal Communication
6. CSR w Public Relations
7. Ocena efektywności działań public relations
https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf 8. Etyczne Public Relations tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131 9. Warsztaty: zadanie grupowe (Test z wiedzy teoretycznej)
10. Warsztaty: zadanie grupowe
11. Warsztaty: zadanie grupowe
12. Warsztaty: zadanie grupowe
13.. Prezentacja Strategii PR
14.. Prezentacja Strategii PR
15. Case końcowy
|
W cyklu 2025/26Z:
1. Zajęcia organizacyjne
• zasady zaliczenia • omówienie głównych celów kursu i sposobu ich osiągnięcia • omówienie formy prowadzenia kursu 2. Public relations i jego rola w organizacji
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), Rozdział 1 podrozdział 1, s. 17-63, oraz 197-241. (testy dostępny w czytelni online Biblioteki UMK)
UWAGA! WEJŚCIÓWKA Z POJĘĆ BRANŻOWYCH 3. Etapy procesu i techniki public relations
Tekst obowiązkowy: K.Wojcik, 2013, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s. 291-335.
4. Media relations tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa. 5. Internal Communication
6. CSR w Public Relations
7. Ocena efektywności działań public relations
https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf 8. Etyczne Public Relations tekst obowiązkowy: K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania), s.112-131 9. Warsztaty: zadanie grupowe (Test z wiedzy teoretycznej)
10. Warsztaty: zadanie grupowe
11. Warsztaty: zadanie grupowe
12. Warsztaty: zadanie grupowe
13.. Prezentacja Strategii PR
14.. Prezentacja Strategii PR
15. Case końcowy
|
Całkowity nakład pracy studenta
czas poświęcony na spotkania i konsultacje z nauczycielem: 45 h (1, 5 punktów ECTS)
czas poświęcony na samodzielne przygotowanie się do zajęć 15 h (0,5 punktów ECTS)
czas poświęcony na projekt zespołowy: 15h (0,5 punktów ECTS)
czas poświęcony na przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu : 15 h (0,5 punktów ECTS)
Łącznie: 3 punkty ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
1. Uczestnik zna pojęcia z zakresu PR, zna modele i główne cele oraz założenia (K_W03, K_W04, K_WO5)
2. Rozumie różnicę między PR a pojęciami pokrewnymi (K_W03, K_W04, K_WO5). 3. Zna główne punkty tworzenia strategii (K_W06)
4. Zna pojęcia branżowe i posługuje się nimi swobodnie (K_W03)
Efekty uczenia się - umiejętności
Uczestnicy po kursie:
1. Mają umiejętności tworzenia strategii komunikacyjnych (K_U01,
2. Mają umiejętności dobierania narzędzi komunikacyjnych w zależności od sytuacji komunikacyjnej (K_U03, K_U06)
3.Mają umiejętność tworzenia prezentacji i wystapień (K_U01)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Uczestnicy w trakcie kursu:
1. Doskonalą umiejętności dotyczące analitycznego i strategicznego myślenia (K_K01, K_K02)
3.Doskonalą umiejętności argumentacji (K_K01)
Metody dydaktyczne
Wykład konwencjonalny,
Zadania zespołowe,
Case study,
Projekt zespołowy,
Prezentacje
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zasady zaliczenia przedmiotu:
1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć.
2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej. Próg zaliczenia 65%. Możliwa tylko jedna poprawka. Brak możliwościi poprawy oceny z testu na lepszą.
3. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).
Ocena strategii:
1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów
2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów
3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów
4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów
5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5
6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów
7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów
8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów
Bilans końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.
Nie praktykuję usprawiedliwiania nieobecności zwolnieniami lekarskimi, wyjątkiem są długie hospitalizacje.
Decyzję dotyczące studiowania w trybie ITS i IOS proszę zgłaszać na początku semestru, wówczas w oparciu o stosowane rozporządzenie, kwestie ewentualnych nieobecności lub terminów zaliczenia będą ustalane wg indywidualnych potrzeb z uczestnikiem lub uczestniczką kursów.
Praktyki zawodowe
Literatura
K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania)
|
W cyklu 2025/26Z:
K.Wojcik (2013) Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wolters Kluwer Polska (lub starsze wydania) B. Czerniawska, Techniki media relations. w: Sztuka Public Relations. Warszawa.
|
Uwagi
|
W cyklu 2022/23Z:
Zasady zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć. 2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej 3. Zadania indywidualne na ocenę. 4. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).
Ocena strategii: 1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów 2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów 3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów 4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów 5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5 6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów 7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów 8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów
Bilnas końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.
|
W cyklu 2023/24Z:
Zasady zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć. 2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej 3. Zadania indywidualne na ocenę. 4. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).
Ocena strategii: 1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów 2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów 3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów 4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów 5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5 6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów 7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów 8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów
Bilnas końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.
|
W cyklu 2024/25Z:
Zasady zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć. 2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej 3. Zadania indywidualne na ocenę. 4. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).
Ocena strategii: 1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów 2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów 3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów 4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów 5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5 6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów 7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów 8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów
Bilnas końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.
|
W cyklu 2025/26Z:
Zasady zaliczenia przedmiotu: 1. Obecność na spotkaniach limit: 2. Przy trzeciej nieobecności obniżam ocenę o pół. 4 nieobecność uniemożliwia zaliczenie zajęć. 2. Test z pojęć branżowych i test z wiedzy teoretycznej. Próg zaliczenia 65%. Możliwa tylko jedna poprawka. Brak możliwościi poprawy oceny z testu na lepszą. 3. Przygotowanie i prezentacja strategii public relations dla wybranych organizacji (projekt zespołowy).
Ocena strategii: 1. Zgodność projektu z formalnymi zasadami tworzenia strategii: 0-5 punktów 2. Opracowanie analizy wyjściowej: 0-5 punktów 3. Umiejętność sformułowania celów programu PR: 0-5 punktów 4. Ocena zbieżności celów taktycznych i strategicznych z grupami docelowymi: 0-5 punktów 5. Ocena zbieżności działań taktycznych z celami projektu: 0-5 6. Ocena części kreatywnej (w zależności od tego na ile pomysł wpisywał się w realizację celu, na ile był realny i oryginalny): 0-5 punktów 7. Redakcyjne opracowanie strategii: 0-5 punktów 8. Sposób prezentacji: 0-5 punktów
Bilans końcowy: 40 – 32 bdb, 31-30 db+, 29-25 db, 24-22 dst+, 21-15 dst, poniżej 15 projekt niezaliczony.
Nie praktykuję usprawiedliwiania nieobecności zwolnieniami lekarskimi, wyjątkiem są długie hospitalizacje. Decyzję dotyczące studiowania w trybie ITS i IOS proszę zgłaszać na początku semestru, wówczas w oparciu o stosowane rozporządzenie, kwestie ewentualnych nieobecności lub terminów zaliczenia będą ustalane wg indywidualnych potrzeb z uczestnikiem lub uczestniczką kursów.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: