Prowadzony w
cyklach:
2022/23Z, 2023/24Z
Kod ISCED: 0223
Punkty ECTS:
4
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Kognitywistyki
Digital Humanism 2401-CS-DH-s2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Contact hours with teacher: 30
- participation in lectures - 30 hrs
- consultations: non-mandatory
Self-study hours:
- preparation for lectures - 10 hrs
- writing essays/ papers/ projects- 20 hrs
- reading literature- 15 hrs
- preparation for test/examination- 10 hrs
Altogether: 85 hrs (4.00 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) W1: Student has systematised knowledge of mechanistic approach to explanation of cognitive processes - K_W01
W2: Student possesses knowledge of different stratification and details of extended cognition – K_W02
W3: Student is familiar with Tomasello and Vygotsky theories of cognition development and research – K_W03
W4: Student is well acquainted with virtual reality research paradigm for cognitive science – K_W04
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1: Student is able to use associated terms with digital humanism to discuss topics pertaining to this viewpoint – K_U01
U2: Student is capable of discerning differences between different theories of extended cognition – K_U02
U3: Student can analyse literature about social psychology from digital humanism standpoint – K_U03
U4: Student is capable of interpretation of literature in order to discuss future trends in cognitive science – K_U04
U5: Student can search for viable sources of social psychology research that provides insights into digital humanism approach - K_U05
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: Student understands the significance of enactivism and extended cognition on hte development of social psychology research – K_K01
K2: Student is aware of how new technologies shaped the state-of-the-art research paradigms – K_K02
K3: Student is aware of the venues of innovation in social cognition research by using emerging technologies – K_K03
K4: Student can cooperate with social researchers due to their familiarity with digital humanism notions and terms – K_K04
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Participatory lecture
Discussion
Problem-based lecture
Display
Simulation
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opis
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- klasyczna metoda problemowa
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
(po angielsku) none
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: