Webwriting 2401-AI-WR-21-s2
Przedmiot poświęcony jest webwritingowi. W trakcie zajeć poznane zostaną techniki pozycjonowania oraz prawidłowego tworzenia materiałów tekstowych, publikowanych w Internecie. Poruszane zagadnienia obejmują również elementy pozycjonowania treści w Internecie (techniki SEO), odpowiedniego doboru materiału multimedialnego do promowania swoich produktów lub usług oraz aspekty edukacyjne, związane z działalnością o charakterze pożytku społecznego. Elementem dodatkowym są zagadnienia związane z copywritingiem oraz innymi formami tekstów o charakterze marketingowym. Elementem wzbogacającym są ćwiczenia z zakresu projektowania strategii UX writingowej na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- laboratoryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W ewaluacji pracy studenta bierze się pod uwagę:
1. Aktywność na zajęciach – U1, U2, K1. (możliwa jedna nieobecność)
2. Szereg wykonanych zadań w trakcie zajęć – W1, W2, U1
3. Prezentacja projektów – U1, W1, W2, K1.
4. Zaliczenie pisemne (praktyczny sprawdzian wiedzy w formie symulacji)
Kryteria oceniania:
1.Obecność oraz aktywność na zajęciach (możliwa jedna nieobecność) - (10% oceny).
2. Praktyczne sesje ćwiczeniowe (20% oceny).
3. Prezentacja struktury bloga eksperckiego (40% oceny).
4. Wykonanie projektu zaliczeniowego (30% oceny).
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ – 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ – 60% do 69%
3 – 50% do 59%
2 – 49% i poniżej
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Bailyn E., SEO dla każdego: obowiązkowa dawka wiedzy o SEO!, Gliwice 2014.
2. Jerkovic J. I., Wojownik SEO: sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Gliwice 2011.
3. SEO & SEM Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu, Warszawa 2017.
4. Andrzejczyk A., SEO Marketing, Gliwice 2022.
5. Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie teksów dla Internetu, Gliwice 2022.
6. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)? Copywriting i webwriting, Warszawa 2017.
7. Hrabiec-Hojda P., Trzeciakowska J., Google Hacking, Warszawa 2019.
8. Aleksander W., UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych, Gliwice 2023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: