Warsztaty medialne 2401-AI-WM-1MW-s2
Celem zajęć jest przybliżenie studentom specyfiki pracy w kontekście komunikacji zapośredniczonej przez media oraz poszerzenie umiejętności ich świadomego i aktywnego wykorzystania na płaszczyźnie profesjonalnej. Podstawową kanwą jest zaznajamianie się z gatunkami dziennikarskimi, z naciskiem położonym na gatunki informacyjne. Istotne są przy tym nie tyle gatunkowe zasady formalne (retoryczne), ile sposoby funkcjonowania w poszczególnych rodzajach mediów.
Zakres tematów:
1. Monitoring mediów, czyli dojrzała percepcja przekazu medialnego i jego analiza; szeroko rozumiana edukacja medialna, umożliwiająca rozumienie i interpretację zjawisk, a nie tylko bieżących wydarzeń;
2. Dziennikarstwo danych
3. Sztuczna inteligencja na rynku medialnym
4. Kierunki rozwoju mediów po pandemii
5. Analiza zawartości mediów
6. Język reklamy we współczesnych mediach
7. Strategia rozwoju rynku medialnego w Polsce
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Laboratorium:
Na ocenę końcową składają się: obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w dyskusjach, samodzielne i grupowe wykonywanie ćwiczeń analitycznych i symulacyjnych w czasie trwania zajęć oraz przygotowanie projektu zaliczeniowego.
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 30% oceny)
- przygotowanie projektu (do 70% oceny)
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 90% i więcej
4+ – 80% do 89%
4 – 70% do 79%
3+ – 60% do 69%
3 – 51% do 59%
2 – 50% i poniżej
Literatura
1) Filiciak Mirosław, Ptaszek Grzegorz (red.) (2009) Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
2) Goban-Klas Tomasz (2001) Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3) Kita Małgorzata, Loewe Iwona (red.) (2012) Język w mediach. Antologia. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
4) Levinson Paul (2010) Nowe nowe media. Kraków: Wydawnictwo WAM.
5) McLuhan Marshall (2004) Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne.
6) Olędzki Jerzy (red.) (2010) Public Relations w komunikowaniu społecznym i marketingu. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: