Wprowadzenie do multimediów 2401-AI-WM-12-s1
Zakres tematyczny przedmiotu odnosi się do obecnych tendencji w informatyce i jej powiązań z obszarem humanistycznym. Wyraźny nacisk kładziony jest na przekazanie praktycznych umiejętności niezbędnych do realizowania podstawowych zadań w zakresie przetwarzania multimediów. W trakcie zajęć zostaną poruszone różne aspekty teoretyczne pozwalające m.in. nabyć większą wrażliwość w aspekcie dbałości o jakość obrazu cyfrowego. Uczestnik zajęć zapozna się z szerokim spektrum oprogramowania do tworzenia i edycji zasobów cyfrowych oraz wykona określone projekty graficzne.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład - kryteria oceniania:
Praca zaliczeniowa z zakresu tematycznego wykładów (jedyne kryterium) – binarny system wystawiania ocen (zaliczenie/brak zaliczenia) – W1, U1, U2
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 86% i więcej
4+ - 78% do 85%
4 – 71% do 77%
3+ – 68% do 70%
3 – 65% do 67%
2 – 50% i poniżej
Laboratorium - kryteria oceniania:
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwa jedna nieobecności) – U1, U2, K1, K2 (40% oceny)
2. Indywidualne zadania praktyczne (projekty) z wykorzystaniem poznanych rozwiązań – efekty – W1, W2, U1, U2 (60% oceny)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Airey D., Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona, Gliwice 2015
2. Oruba N., Strategia komunikacji w social mediach, Gliwice 2022.
3. Lindstrom M., Brand sense - marka pięciu zmysłów, Gliwice 2009.
4. Gimp – The GNU Image Manipulation Program: http://www.gimp.org.
5. Adobe Photoshop CS6/CS6 PL, Gliwice 2013
6. Gajda W., GIMP: rysuj i retuszuj w GIMP-ie!, Gliwice 2013.
7. Jaworski R., Multimedia i grafika komputerowa, Warszawa 2009.
8. Inkscape: podstawowa obsługa programu: przewodnik po grafice wektorowej, Gliwice 2013.
Literatura uzupełniająca:
1. Tomaszewska A., ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Gliwice 2013.
2. GIMP: praktyczne projekty: wprowadzenie w świat cyfrowego przetwarzania obrazów, Gliwice 2006.
3. St. Clair K., Sekrety kolorów, Warszawa 2022.
4. Wellins M., Myśleć animacją. Podręcznik dla filmowców, Warszawa 2014.
|
W cyklu 2022/23L:
Literatura podstawowa: 1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. UMK 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Tomaszewska A., ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Gliwice 2013. |
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: 1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. UMK 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Tomaszewska A., ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Gliwice 2013. |
W cyklu 2024/25L:
Literatura podstawowa: 1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. UMK 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Tomaszewska A., ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Gliwice 2013. |
W cyklu 2025/26L:
Literatura podstawowa: 1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. UMK 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Tomaszewska A., ABC Photoshop CS6/CS6 PL, Gliwice 2013. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: