Sieciowe środowisko pracy 2401-AI-SSP-11-s1
Przedmiot odzwierciedla najistotniejsze trendy możliwe do wykorzystania w firmach, sektorze publicznym oraz w zastosowaniach domowych. Dzięki rozwiązaniom sieciowym zrewolucjonizowano podejście do niemal wszystkich najważniejszych usług informacyjnych i zadań skupionych wokół szeroko rozumianego zarządzania zasobami cyfrowymi. Złożyło się na to wiele czynników, m.in. rozwój szybkich łączy udostępnianych w coraz przystępniejszych cenach. Duża dynamika i nadzieje związane z rynkiem usług informacyjnych powodują, że jest on postrzegany jako jeden z najbardziej perspektywicznych sektorów, mających pozytywny wpływ na działalność firm i instytucji publicznych. Wykład obejmuje m.in. następujące zagadnienia: klasyfikacja usług sieciowych, bezpieczne korzystanie z usług publicznych, historia Internetu i komputeryzacji, zastosowania chmury obliczeniowej i chmury dyskowej - typologia, zalety i wady usług sieciowych, zasady bezpiecznego korzystania z oprogramowania dostępnego w sieci.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
1. Zaliczenie na ocenę – W1, W2, U1, U2
Laboratorium:
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwa jedna nieobecność) – U1, U2, K1, K2
2. Indywidualne zadania praktyczne (projekty) z wykorzystaniem poznanych rozwiązań – stworzenie i zagospodarowanie własnego środowiska w Sieci – W1, W2, U1, U2
3. Prezentacja indywidualnych projektów oraz odpowiedź z zakresu wykorzystanych w nim rozwiązań – W1, W2, U1, U2, K1, K2
Laboratorium - kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (20% oceny)
- przygotowanie zadań/projektów (80% oceny)
Wykład - kryteria oceniania:
- obecność na wykładzie (30% oceny)
- odpowiedź pisemna (70% oceny) – w tym również na podstawie treści realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
Uwaga! Obecność na wszystkich wykładach - podwyższenie oceny z testu (np. 4 -> 5)
Przeliczanie punktacji z testu na oceny:
100-93: 5
92-82: 4,5
81-68: 4
67-54: 3,5
53-40: 3
39-0: 2
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Hauke K., Bezpieczeństwo przetwarzania danych w technologii Cloud Computing w administracji publicznej. Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym 2013, s. 58-65.
2. Kubalińska M., Wpływ Cloud computing na budowę społeczeństwa informacyjnego i rozwój gospodarczy. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, z. 32 (2013), s. 135-145.
3. Handzel Z., Cloud computing – czyli chmura obliczeniowa i możliwości jej wykorzystania w mediach. Problemy zarządzania, vol. 11, nr 4 (2013), s. 183-194.
4. Richter R., Pliki w chmurze –porównanie darmowych dysków internetowych [on-line] Overlock [dostęp 15.10.2012] Dostępny w World Wide Web: http://www.overclock.pl/articles/show/Id/440,pliki-w-chmurze-porownanie-darmowych-dyskow-internetowych.
Literatura uzupełniająca:
1. Internet: cloud computing, przetwarzanie w chmurach, red. G. Szpor, Warszawa 2013.
2. Jothy R., Mateos A.: Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Gliwice 2011.
3. Nelson M. R., Cloud Computing and Public Policy [on-line] Cloud Security Alliance [dostęp 15.10.2012] Dostępny w World Wide Web: http://www.cloudsecurityalliance.org/csaguide.pdf.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: