Projektowanie zorientowane na użytkownika 2401-AI-PU-1PZU-s2
Na zajęciach omawiane będą zagadania dotyczące projektowania serwisów internetowych. Przedstawione zostaną informacje związane standaryzacją procesu ich wytwarzania przy uwzględnieniu potrzeb różnych grup użytkowników. W trakcie zajęć omówione zostaną zagadnienia związane z organizacją procesu projektowania takie jak: podstawy dotyczące przetwarzania informacji przez człowieka oraz modele cyklu życia produktów interaktywnych. Program zajęć obejmuje także zapoznanie z różnymi technikami wykorzystywanymi w trakcie realizacji projektów, jak np.: scenariusze użycia, persony, prototypowanie, testy użyteczności. Zaprezentowane zostaną także wybrane narzędzia wykorzystywane w realizacji projektów serwisów internetowych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin – W1, W2, K1, K2.
Ocena uzależniona jest od zdobycia na egzaminie określonej liczby punktów:
5 – 91 do 100
4+ – 81 do 90
4 – 71 do 80
3+ – 61 do 70
3 – 51 do 60
2 – 50 i poniżej
Laboratorium:
1. Udział w zajęciach i zapoznanie się materiałami dydaktycznymi – W1, W2, U1, K1, K2, K3.
2. Realizacja projektów studenckich – U1, K1, K2, K3.
Laboratorium:
1. Udział w zajęciach dydaktycznych - 16 pkt.
2. Aktywność na zajęciach dydaktycznych - 32 pkt.
2. Realizacja projektów studenckich - 0 - 52 pkt.
Ostateczna ocena z zajęć:
5 – 91 pkt. do 100 pkt.
4+ – 81 pkt. do 90 pkt.
4 – 71 pkt. do 80 pkt.
3+ – 61 pkt. do 70 pkt.
3 – 51 pkt. do 60 pkt.
2 – 50 pkt. i poniżej
Literatura
Literatura obowiązkowa:
- Hetmański, M. Przetwarzanie informacji [w:] Przewodnik po kognitywistyce, Kraków: Wydawnictwo WAM: 2016, s. 321-343.
- Kuang, C., Fabricant, R. User Friendly, Kraków: Wydawnictwo Karakter, 2022.
- Mościchowska, I., Rogoś-Turek, B. Badania jako podstawa projektowania user experience, Warszawa: Wydawnictwo PWN, 2017.
- Norman, D. Dizajn na co dzień, Kraków: Wydawnictwo Karakter, 2018.
- Sikorski, M. Interakcja człowiek-komputer, Waszawa: Wydawnictwo PJWSTK, 2010.
- Weinschenk, S. M. 100 rzeczy, któe każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2020.
Literatura uzupełniająca:
- Badura, Ch,. UXUI. Design Zoptymalizowany. Manual Book, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2019.
- Ritter, M., Winterbottom, C., UX w projektowaniu witryn internetowych, Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: