Podstawy zagadnień typograficznych 2401-AI-PT-12-s1
W trakcie zajęć słuchacze poznają podstawy typografii, traktowanej jako sztuka użytkowa. Zajęcia dają potrzebną podbudowę teoretyczno-historyczną dla zrozumienia znaczenia współczesnej typografii. Pozwalają poznać podstawowe narzędzia typografii oraz zasady właściwego ich wykorzystania zarówno w typografii tradycyjnej jak i internetowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwa jedna nieobecność) – U1, U2, U3.
2. Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach (do 20% oceny)
- przygotowanie projektu zaliczeniowego w postaci infografiki w oparci o podane kryteria i surowe dane statystyczne (80%)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Leszkowicz M., Infografika jako forma edukacji w kulturze wzrokocentrycznej, "Neodidagmata" 2021, nr 31/32, s. 37-55. https://www.researchgate.net/publication/277221475_Infografika_jako_forma_edukacji_w_kulturze_wzrokocentrycznej
2. Mikosz J., Ogniskowanie uwagi czytelników poprzez fotografię prasową - jej gatunki informacyjne i publicystyczne. https://uwm.edu.pl/mkks/wp-content/uploads/01_Mikosz-J.pdf
3. Ślawska M., Grafizacja w prasie, czyli o kilku przykładach organizacji przestrzeni tekstów prasowych, "Acta Universitas Lodziensis. Folia Literaria Polonica" 2016, nr 2, s. 131-147.
4. Żeligowski H., Design i redesign współczesnej prasy. Zarys problematyki, "Gospodarka Rynek Edukacja" 2011, nr 3, s. 41-51.
5. Księga identyfikacji wizualnej UMK, http: https://www.umk.pl/siw/kiw/
6. Baines P., Haslam A., Pismo i typografia, Warszawa 2010
7. Mitchell M., Wightman S., Typografia książki. Podręcznik projektanta, 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: